Grupa Żywiec wzmocniła marki i zwiększyła zyski

Polska należy już do dojrzałych rynków piwMagdalena_Brzezinska_15 na stronenych. Mimo, że konsumenci wciąż najczęściej szukają atrakcyjnej oferty cenowej, to kultura piwna dynamicznie się rozwija. Dzieje się tak, ponieważ poszukują nowych, unikalnych smaków, produktów niskoalkoholowych typu radler oraz piw bezalkoholowych.

W tym roku Grupa Żywiec koncentrowała się na wzmacnianiu marek, zapewnieniu atrakcyjnej oferty dla konsumentów, jednocześnie dostosowując sposoby działania do sytuacji rynkowej. Już przed sezonem piwnym rozwijaliśmy nasze portfolio odpowiadając na trendy konsumenckie. Z początkiem sezonu zaoferowaliśmy konsumentom nowy wariant Warki Radler – Warka Radler czarna porzeczka z limonką. Firma zdecydowała się także wprowadzić na polski rynek najlepiej sprzedający się cydr na świecie – markę Strongbow. Dostępny w dwóch wariantach smakowych Strongbow szybko zdobył zwolenników stając się jednym z najpopularniejszych napojów tego typu w naszym kraju.  Następnie zaskoczyliśmy miłośników piwa powrotem legendarnej marki EB. Piwo to wróciło na polski rynek początkowo jako oferta limitowana. Znakomite przyjęcie przez konsumentów oraz wyniki, które przekroczyły nasze plany skłoniły naszą firmę do pozostawienia EB na stałe w ofercie firmy – mówi Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Korporacyjnego Grupy Żywiec

Dziś piwosze mają szeroki wybór piwnych marek i stylów, a browary wciąż inwestują w nowości. W 2015 roku Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowe warianty.

Oferta marki Desperados została wzbogacona o wariant Desperados Nocturno z mezcalem i rumem. Budując na dotychczasowym sukcesie wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter) i kontynuując rozwój w segmencie premium, w trzecim kwartale Grupa Żywiec zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów – Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na piwne specjalności jest wydawana na warianty Żywca. Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i udziałów rynkowych – dodaje.

 W tym sezonie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów markami regionalnymi, Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant Specjala – Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem oraz Brackie Pils – propozycję dla południowo-zachodniej Polski. Grupa Żywiec wzmocniła również marki z segmentu mainstream: Warka została sponsorem Ligi Europy UEFA. Tatra wspierana była intensywną kampanią reklamową oraz efektywną aktywacją konsumencką „Miliony Piw są w Tatrach” – kontynuuje.

 Mimo, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, w tym sezonie piwnym udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów, a także poprawę naszej bazy kosztowej – podsumowuje Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Korporacyjnego Grupy Żywiec.