Pomidory dobre z natury

Program Pomidory dobre z natury powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO). Jego celem jest promocja spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim, a jego budżet wynosi ponad 3 mln Euro. Pod koniec roku 2015 SPPiOPO otrzymało pozytywną informację zatwierdzającą dofinansowanie programu Pomidory dobre z natury przez Komisję Europejską.

 

Najważniejszą grupą docelową kampanii są konsumenci. Działania skierowane będą również do blogerów kulinarnych, dziennikarzy i liderów opinii, a także dystrybutorów warzyw i przedstawicieli sieci handlowych. Organizatorzy chcą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem działań medialnych oraz Internetu, a także poprzez bezpośrednie spotkania – eventy, akcje promocyjne w sklepach, warsztaty w szkołach czy udział w targach. Na specjalnie stworzonej stronie internetowej, prowadzonej w języku polskim i niemieckim, znajdzie się szeroki zakres informacji na temat pomidorów, a także gry interaktywne, konkursy wiedzy i relacje ze wszystkich spotkań. Dodatkowo w ramach kampanii na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych zostaną wyemitowane spoty promujące spożycie tych warzyw, a w prasie regionalnej, kobiecej i w ogólnopolskich dziennikach zostaną opublikowane edukacyjne materiały.

Pomyślna realizacja kampanii jest dla nas niezwykle istotna i liczymy, że uda nam się trafić z przekazem do dużej liczby konsumentów. Kluczowe są dla nas przede wszystkim te działania, które na szeroką skalę pokażą jak ważne jest jedzenie warzyw, a z pomidorów uczynią filar zdrowej, zbilansowanej diety i świadomego stylu życia – wyjaśnia Maciej Mularski, Prezes SPPiOPO.

Samo zdrowie w pomidorze

W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Nie każdy wie, że owoc pomidora ważący około stu osiemdziesięciu gramów, aż w sześćdziesięciu procentach pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, natomiast w dwudziestu pięciu procentach na witaminę E. Pomidor zawiera również beta-karoten, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne takie jak potas, wapń, magnez, żelazo, mangan i kobalt. Kampania przybliży konsumentom wszystkie zalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami ma nadzieję, że po zakończeniu trzyletnich działań wzrośnie spożycie pomidorów na rynku polskim i niemieckim. Będzie to korzystne nie tylko dla konsumentów, którym te warzywa dostarczą cennych składników odżywczych, ale również dla polskich producentów.

źródło: informacja prasowa SPPiOPO