Pierwszy kwartał w grupie Kofola

Przychody Grupy Kofola w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosły  236,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 17% porównując ten sam okres rok do roku. O zwiększonych dochodach stanowią w większej części nowe marki w portfolio: Radenska i Rauch. Powody do zadowolenia zarządu daje także Semtex – marka napojów energetycznych, która niedawno przeszła rebranding, który jak pokazują aktualne wyniki wykazujące kilkudziesięcio-procentowy wzrost sprzedaży był dobrą decyzją. EBITDA również lekko wzrosła.

 

Jestem zadowolony – krótko stwierdza Jannis Samaras, dyrektor zarządzający Grupy o wynikach i wyjaśnia: Pierwszy kwartał nie jest dla nas najważniejszy, kluczowym sezonem dla producentów napojów jest lato, a my jesteśmy na to gotowi. 

Niższy zysk operacyjny spowodowany jest spadkiem sprzedaży w Polsce co związane jest z przyjętym kursem skupiania się na produktach najważniejszych marek. W dłuższej perspektywie jest to dobra wiadomość, ponieważ jak wyjaśnia Jannis Samaras: Robimy to co umiemy i wierzę, że w przyszłości będzie to miało coraz większe znaczenie dla satysfakcji naszych klientów i konsumentów. A mówiąc o satysfakcji, inwestorzy pewnie docenią informację, że grupa Kofola zamierza wypłacić wyższą dywidendę niż zakładana wg pierwotnych założeń zawartych w prospekcie emisyjnym. Łącznie Grupa liczy się z wypłatą 24 milionów PLN akcjonariuszom.

Oprócz wzrostu na nowych rynkach jak Słowenia osiągnięty wzrost Kofola zawdzięcza wzrostowi lokalnego popytu. Porównując ten sam okres rok do roku Czesi wydali na produkty Kofoli o 27% więcej. Ponadto dystrybucja bezpośrednia, którą grupa zbudowała ciągu ostatniego roku, zaczyna mieć coraz bardziej widoczny wpływ na wyniki. Pomimo narastającej presji cenowej konkurentów i sieci handlowych Kofola dobrze sobie radzi w Czechach, do czego przyczyniają się także nowe produkty takie jak woda Rajec dla niemowląt, Semtex o smaku owocu granatu i Kofola arbuzowa w butelkach 0,5l. Nie jest też niespodzianką, że 63 bary UGO korzystając z kampanii promujących zdrowy styl życia zwiększyły swoją sprzedaż o więcej niż połowę.

źródło: informacja prasowa Kofola