Simply GOOD chemistry – CALVATIS

Osobiście odpowiadam za bezpieczeństwo

– rozmowa z Jędrzejem Gorczyńskim, prowadzącym w Polsce spółkę Calvatis

 

Jędrzej Gorczyński

Jędrzej Gorczyński

Twoje nazwisko kojarzy się z higieną w przemyśle spożywczym…

Jestem w branży przeszło dziesięć lat, w tym czasie zebrałem mnóstwo doświadczeń i poznałem bardzo wielu ciekawych ludzi. Klienci chcą ze mną współpracować, gdyż przez ostatnie 10 lat robiłem wszystko, by byli zadowoleni i stan higieny w ich zakładach stał na najwyższym poziomie. Teraz gdy ich ponownie odwiedzam, wiedzą, że będą mieli zapewniony spokój. Biorę na siebie 100% odpowiedzialność za wyniki. Sam mam wspaniałą córkę i nie nigdy bym nie dopuścił, by coś jej się stało, zwłaszcza po wypiciu soczku/napoju, który kupił tata.

Gdzie teraz się uplasowałeś?

Obecnie prowadzę spółkę Calvatis w Polsce i z racji moich kontaktów pomagam także kolegom w Europie. Jesteśmy właścicielem marki Calgonit Industrial.

Calgonit? To mi się kojarzy z tabletkami do zmywarek i odkamienianiem…

Po części masz rację. Odkamienianie mamy we krwi i nasze najlepsze produkty służą temu celowi. Dodatkowo posiadamy szeroką gamę produktów kwaśnych i alkalicznych, w tym doskonałe piany długoprzylegające, środki do mycia układów CIP, smarowanie taśm, UF, MF, RO itd.

No dobrze, ale większość firm to posiada. Co jest takiego, co przekona firmy spożywcze by przejść na wasze produkty?

Przede wszystkim nie chodzi o same produkty. My koncentrujemy się na całkowitej koncepcji higieny

Czyli?

Czyli przyjeżdżamy do klienta, przeprowadzamy audyt „0”, sprawdzamy obecny stan higieny, szukamy niezgodności, problemów i je rozwiązujemy.

c3

Klienci chyba niezbyt chętnie o tym rozmawiają…

Zgadza się, zawsze twierdzą, że wszystko jest ok, ale przy dłuższej rozmowie pojawiają się jakieś nieścisłości i wtedy wkraczamy do akcji. Z tej wizyty tworzymy raport z dokumentacją zdjęciową, pobieramy próbki osadów, wysyłamy do naszego LAB w Ladenburgu lub mikrobiologii w Bielawie i za dwa tygodnie przyjeżdżamy z wynikiem analizy oraz gotowym rozwiązaniem dla klienta.

No dobrze, ale przecież wszystkie produkty są takie same lub podobne, co was czyni lepszym na tle silnej konkurencji?

Nasze produkty są wysokostężone, co oznacza, że często trzeba dozować o 50, 20% mniej niż w przypadku produktu konkurencyjnego a jakość pozostaje taka sama. Posiadamy kilka unikatowych produktów jak Calgonit Glue Kill i AD 888, które znakomicie usuwają etykiety zarówno z opakowań szklanych jak i plastikowych, czy są to skrzynki w przemyśle mięsnym, przetwórstwie warzywno-owocowym, czy wiaderka w przemyśle przetworów.

 

To ciekawe…

Tak. Nigdy nie spotkałem się z tak efektywnym produktem. Mamy go w sprayu oraz AD 888, który dodajemy w myjce tunelowej do roztworu i sam działa, nanoszony wraz z roztworem myjącym. Warunkiem skutecznego działania jest dobra mechanika, czyli niezatkane dysze (ale tutaj robimy tzw. „test cienia”) oraz odpowiednia temperatura i ciśnienie.

Coś jeszcze?Calvatis_calgonit_industrial_neg

Posiadamy wiele dodatków do myjki butelek czy też do wodorotlenku sodu, które można mieszać ze 50% NaOH czy z r-r. Dla przykładu AD 820  zawiera dodatek antyscuffingowy (redukcja wypłukiwania krzemianów o ok. 400%) + nabłyszcza butelkę+ usuwa pleśń i kamień + zawiera w sobie antypieniacz. To doskonały produkt do wykorzystania wszędzie tam, gdzie nie można  dozować osobno antypieniacza i osobno dodatku do sody. Posiadamy także dwa dodatki do kwasów, które powodują efekt boostera i gaszą pianę oraz zapobiegają uszkodzeniom uszczelek czy powstawaniu azotanów. Także mieszalny ze stężonymi kwasami.

Jakie plany na przyszłość?

Od ponad 10 lat zapewniam higienę w zakładach spożywczych na terenie Polski i CEE. Będę dążył do wprowadzenia naszych nowoczesnych rozwiązań u klientów.

A jak wyglądacie cenowo? Przecież na rynku panuje swoista walka cenowa.

Z pewnością nie jesteśmy najtańsi, ale gwarantujemy pozbycie się problemu, czy to jest EColi, pleśń, grzyby, kamień „nie do usunięcia” mieszanina osadów organicznych, której nic nie rusza. Wkraczamy i rozwiązujemy problem.

Nawet tam, gdzie klienci twierdzą, że wszystko jest ok –  znajdujemy wspólną platformę i działamy tak, by klient był zadowolony. Prowadzimy sprzedaż w 80 krajach na świecie i obsługujemy duże grupy jak Coca-Cola, Dr. Oetker czy Heineken.

Posiadamy kilka unikatowych produktów, które znakomicie usuwają etykiety zarówno z opakowań szklanych jak i plastikowych, czy są to skrzynki w przemyśle mięsnym, przetwórstwie warzywno-owocowym, czy wiaderka w przemyśle przetworów.

c4

Udostępnij: