Mariusz Dudek, prezes Browaru Zamkowego o sukcesach i zagrożeniach dla Raciborskiego

Mariusz Dudek, prezes zarządu, Browar Zamkowy w Raciborzu.

Polacy w sezonie letnim szukają piw lżejszych. Takie znajdują u nas. Natomiast zimą zaproponujemy ponownie m.in. Raciborski Porter. Weszliśmy na rynek piwa z produktem słodowym i to jest nasz sukces. Polacy cenią sobie słodkawy smak piw raciborskich. Odzwierciedla się to w naszej sprzedaży. Rocznie sprzedajemy ok. 48 tys. hektolitrów Raciborskiego, wykorzystując niemal 100% naszych możliwości. Poza Górnym Śląskiem, nasze piwa trafiają głównie do Łodzi, Warszawy i w okolice Gdańska.

Zagrożeniem może być zdjęcie ulgi akcyzowej, która przysługuje małym browarom. Produkujemy piwo przy użyciu dużych ilości wody i energii –  Ok. 10 litrów wody na litr piwa. Ulga pokrywa nam częściowo tą energochłonność i wodochłonność. Na szczęście budowa hali produkcyjno-magazynowej, która potrwa prawdopodobnie do końca tego roku znacznie zredukuje ich zużycie. Budujemy nowy magazyn i rozlewnię piwa butelkowego.