Polska Izba Handlu wręczyła wyróżnienia rankingu „Równi w Biznesie”

Podczas uroczystej Gali Polskiego Kongresu Napojowego Jiří Vlasák, prezes zarządu Hoop Polska odebrał z rąk Waldemara Nowakowskiego, prezesa Polskiej Izby Handlu dyplom za zajęcie pierwszego miejsca w rankingu „Równi w Biznesie”

Na drugiej pozycji z jednakowym wynikiem punktowym uplasowały się dwie polskie firmy: Zbyszko z Radomia i Victoria Cymes z Wałcza. Z ramienia Zbyszko wyróżnienie odebrała Anna Mąkosa, natomiast dyplom dla Victorii Cymes odebrał Lech Krukowski, prezes zarządu firmy.

Firma Hoop Polska otrzymała maksymalną liczbę punktów w kategorii „cena”, co oznacza, że na koniec dnia klienci sklepów małoformatowych, często mieszkający w mniejszych miejscowościach, mogą dokonywać zakupów po cenach zbliżonych do cen w sklepach wielkopowierzchniowych.

Prawie połowę budżetu Polaków przeznaczanego na produkty szybkozbywalne stanowią wydatki w sklepach małego formatu. Utrzymanie równowagi na rynku jest istotne dla konsumenta, który robiąc zakupy w małoformatowym sklepie, wspiera lokalnych przedsiębiorców oraz docenia ich zaangażowanie w lokalne społeczności, a przede wszystkim – ich ogromną elastyczność i wysoką jakość obsługi.

Nie wszyscy producenci traktują sprawiedliwie konsumentów chcących i lubiących dokonywać zakupów w handlu małoformatowym.

Znaczące różnice w podejściu producentów do rynku małoformatowego powodują, że niezależni detaliści znajdują się dziś w niełatwej sytuacji. Nierówności dotyczą m.in. cen, dostępności asortymentu czy dystrybucji. Konsekwencje takiej polityki dystrybucyjnej ponoszą też – a raczej przede wszystkim – konsumenci, którzy mają przez nią ograniczony dostęp do preferowanych produktów w korzystnych cenach.

Ranking „Równi w Biznesie” docenia tych producentów, którzy nie wpisują się w przytoczony powyżej trend – ich działania sprzyjają budowie zrównoważonej konkurencji rynkowej. Tym samym wspierają oni rozwój sektora małoformatowych sklepów spożywczych w Polsce. Zestawienie „Równi w Biznesie” nie ocenia sukcesów sprzedażowych, a bada sklasyfikowane w nim firmy w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Średnia ważona uzyskanych w każdym z nich punktów daje ogólny wynik w klasyfikacji.

Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu powiedział: Wyniki naszego rankingu „Równi w Biznesie” pokazały, że to nie światowe koncerny, a mniejsi producenci napojów gazowanych lepiej dbają o równowagę w obu kanałach rynku.

 

 

 

 

O rankingu

Ranking Polskiej Izby Handlu nagradza tych, którzy nie zapominają o klientach małoformatowych sklepów.  Dla zachowania pełni obiektywizmu wyliczenia wykorzystane przy konstruowaniu rankingu tworzone są w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen. Zestawienie „Równi w Biznesie” bada sklasyfikowane w nim firmy w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Średnia ważona uzyskanych w każdym z nich punktów daje ogólny wynik w klasyfikacji.  Hoop Polska otrzymało 80 punktów – zyskując pozycję lidera. Zaraz za nim znalazły się Zbyszko Company i Victoria Cymes otrzymując 73 punkty ze średniej ważonej.

„Napoje gazowane”, po „Wódce”, „Mleku” i „Piwie”, to czwarta z sześciu odsłon badania. Organizatorem i podmiotem zlecającym badania do Rankingu „Równi w Biznesie” jest Polska Izba Handlu, a partneruje mu Coface i IGA.

 

O Polskim Kongresie Napojowym

Polski Kongres Napojowy to ważne wydarzenie w kalendarzu producentów napojów. Co roku gromadzi przedstawicieli wiodących producentów oraz dostawców technologii. Program Kongresu zawiera tematy związane z rynkiem i trendami a także jakością, zarządzaniem produkcją i innowacyjnymi technologiami. Nieodłącznym elementem Kongresu jest również Gala, w trakcie której ogłaszani są m.in. zwycięzcy konkursu GoodDrink Debiuty – Wybór ekspertów.  W Kongresie co roku uczestniczy ok. 150 przedstawicieli sektora.

 

 

Udostępnij: