Polska ciastkiem stoi, czyli o preferencjach Polaków słów kilka

Przeciętny Niemiec spożywa ok. 8,5 kg czekolady a Polak ok. 3 kg.  Podejrzewam, że gdybyśmy porównali rynki ciastek, byłoby odwrotnie – powiedział naszej redakcji Janusz Idczak, prezes Mondelēz International.

Polacy historycznie wychowali się na ciastku i herbacie. Tradycja pieczenia ciast w domu, kupowania ich gdzieś na bazarach 30 lat temu ukształtowały polskiego konsumenta. Z kolei tereny dawnego zaboru rosyjskiego są silnie skorelowane z piciem herbaty. Tymczasem kraje zachodnie wychowują się raczej na słodyczach i na kawie. W PRL-u mieliśmy ograniczony dostęp do takich rzeczy – to naturalny stan. Powoli dostosowujemy się do Europy w niektórych trendach, najszybciej poszło chyba z samochodami, z czekoladą też nam dobrze idzie. Ciastka są faktycznie dużo silniejsze w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym trendem, który się mocno rozwija jest też wspominane już kilkukrotnie tzw. chocobakery – połączenie ciastek z czekoladą. Konsument, który zna kategorie ciastek i czekolady z przeszłości, dwie dla niego naturalne rzeczy, może teraz wybierać w ofercie Mondelez, gdzie w jednym produkcie to co najlepsze z ciastek i z czekolady dobrze ze sobą współgra – dodał Janusz Idczak.