Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita o trendach mleczarskich w Polsce i na świecie

45% Polaków sprawdza etykiety i skład produktu. Ser bezlaktozowy to najlepiej sprzedający się w tej chwili ser. Polacy chcą jeść zdrowo. Nadchodzi też moda na tłuszcz mleczny, tym bardziej, że produkcja tłuszczów trans zostanie wkrótce zakazana. Staramy się wykorzystywać trendy i dawać konsumentowi w naszych produktach wartość dodaną.

Rosyjskie embargo było ciosem, który udało nam się zamienić w sukces. Za wszelką cenę poszukiwaliśmy nowych rynków zbytu. I je znaleźliśmy, eksportując produkty markowe. Do Chin  na przykład eksportujemy mleko UHT, które cieszy się tam sporą popularnością.  Do Iranu i Iraku wysyłamy serek topiony. Naszym kluczem do sukcesu jest atmosfera w firmie. Punkt widzenia konia i woźnicy musi być ten sam. Mam znakomitą załogę – mieszkańcy Podlasia to pracowici ludzie. Druga rzecz – my nie chcemy być naśladowcami, interesuje nas wyłącznie innowacyjne podejście do produkcji, handlu i marketingu.