Małgorzata Kaczkowska, prezes CSI Jedność o ekspansji na rynek chiński

Rozpoczynamy szeroką ekspansję na rynek chiński, w ramach programu finansowanego z funduszu europejskiego „Go to Brand”, który ma za zadanie promować sprzedaż polskich produktów na rynkach azjatyckich. Rynek chiński jest chłonny – wzrosła zamożność społeczeństwa i jest duże zapotrzebowanie na europejskie produkty. Program trwa do 2021 roku, opiera się głównie na udziale w chińskich targach spożywczych, gdzie będziemy starali się uzyskać kontrakty na eksport produktów. Czechy i Słowacja są już dosyć mocno obłożone wyrobami CSI Jedność. Poza nimi wysyłamy wyroby do Węgier,  Niemiec, Francji, od niedawna do Arabii Saudyjskiej. Teraz przyszedł czas na Chiny.

Przeprowadzając rozeznanie na ich rynku zauważyliśmy, że Chińczycy charakteryzują się inną nutą smakową. Nasze produkty musimy dostosowywać do potrzeb rynku chińskiego. Współpracujemy z firmą, która na co dzień zajmuje się handlem między Polską a Chinami, dzięki czemu wiemy już jakie są oczekiwania konsumentów w Azji. Na dzień dzisiejszy pewnym jest, że Chińczycy nie przepadają za twardymi karmelkami. Lubią wszystko co miękkie – dużym zainteresowaniem cieszą się nasze krówki i cukierki do żucia.