Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol w Grajewie o trendach konsumenckich

Konsumenci zagraniczni chcą podobnie jak nasi rodacy spożywać produkty jak najbardziej naturalne, jak najmniej przetworzone. Dlatego coraz chętniej wybierają wyroby Mlekpolu, powstałe na bazie najlepszego polskiego mleka. Z racji odległości od zagranicznego nabywcy przedmiotem eksportu są głównie produkty o przedłużonej trwałości, czyli UHT: proszki mleczne, mleko, śmietanki Łaciate oraz serki śmietankowe do smarowania. Bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem eksportu naszych wyrobów mleczarskich są Chiny czy Wietnam. Systematycznie wzrasta tam konsumpcja mleka. Największą popularnością cieszą się małe opakowania 200 ml przeznaczone dla dzieci i młodzieży.

 

Konsumenci przywiązują się do marek. Są im lojalni, traktują je z sentymentem. Każdy z producentów żywności stara się zbudować i utrzymać jak najlepszą wartość swoich produktów pod konkretnym logo. Oczywiście najważniejsza jest jakość produktu, wartość odżywcza, jego bezpieczeństwo. Flagową marką Mlekpolu jest Łaciate. Dla nas jej powstanie i rozwój były kołem zamachowym firmy. Cały czas pielęgnujemy ją, dbamy o jakość łaciatych wyrobów, rozszerzamy ofertę. Obecnie pracujemy nad produkcją sera premium, który będzie sprzedawany właśnie pod marką Łaciate.