Edward Bajko, prezes SM Spomlek – konsumenci żądni są nowych wyzwań smakowych

To był dobry rok, z którego jesteśmy zadowoleni – w kontekście czysto biznesowym, ale też i ludzkim – mówi Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Największym sukcesem jest dla nas zadowolenie naszych pracowników i dostawców, więc staraliśmy się, by dobry rok w mleczarstwie był i dla nich pozytywnie odczuwalny. Płaciliśmy jedną z najwyższych cen w Polsce za mleko, a zanotowaliśmy zyski umożliwiające wypłatę premii kwartalnych dla pracowników. Traktujemy to właśnie jako sukces firmy, bo mimo iż jesteśmy spółdzielnią to maksymalizacja zysku księgowego nie jest naszym jedynym celem. W minionym roku nasza pozycja rynkowa systematycznie się umacniała i umacnia nadal, a jest to niezwykle ważne dla bezpieczeństwa i rozwoju firmy. Wzrost sprzedaży naszych serów łącznie na poziomie 6% to powód do zadowolenia na tak rozdrobionym rynku. Największe wzrosty sprzedaży zanotowaliśmy w kategorii serów długo dojrzewających. Konsumenci żądni nowych wyzwań smakowych, coraz bardziej świadomi częściej sięgają po produkty droższe, ale unikatowe, rzekłbym nawet „bardziej sexi” – podkreśla prezes SM Spomlek.

Z inwestycji zrealizowaliśmy projekt nowoczesnej instalacji do produkcji izolatów białek serwatkowych WPI – jedynego w skali Polski wysokobiałkowego, specjalistycznego proszku mlecznego. To trend, który w Polsce raczkuje i dlatego jesteśmy jedynym w kraju producentem tego typu produktu. Myślimy długoterminowo, dlatego podążamy za nowymi technologiami i szukamy rozwiązań w nowych segmentach. WPI daje nam przewagę konkurencyjną na rynku produktów mlecznych, tak przecież rozdrobnionym – mówi Edward Bajko.