José Jordão, prezes AIJN – przywrócić sokom wiarygodność

Sektor soków musi opierać się atakom dotyczącym zawartości cukru w swoich produktach. Jak AIJN zamierza rozwiązać ten problem?

Nie byliśmy w stanie obronić swoich właściwości zdrowotnych i zapobiec nadejściu niepożądanej sytuacji. Jednym z najważniejszych problemów było to, że przez pewien czas sektor nie był w stanie skonfrontować się z mediami światowymi, które miały głęboki i szkodliwy wpływ na liderów opinii.

Branża mimowolnie zgodziła się na spadek swojej wiarygodności wśród twórców wytycznych żywieniowych, przez co stała się osłabiona i zupełnie nieprzygotowana do obrony przed próbami opodatkowania, z którymi zmaga się obecnie w wielu krajach europejskich. Cukier, który jest trudnym problemem, jest jednym z powodów, dlaczego produkty sektora soków straciły względy znacznej liczby konsumentów.

Warto jednak podkreślić, że kontratakujemy. Przede wszystkim coraz częściej jesteśmy w stanie przywracać równowagę w głęboko zachwianej debacie z przedstawicielami władz i służby zdrowia. Tego dotyczy właśnie program Fruit Juice Matters (FJM).

Co uwzględnia program?

Przeróżne inicjatywy podejmowane we wszystkich krajach uczestniczących, natomiast centrala w Brukseli koncentruje się na trzech najważniejszych filarach.