Mleko z gazem antidotum na spadek sprzedaży?

Gazowane mleko może wkrótce trafić na półki w supermarketach. Przedstawiciele szwedzko-duńskiego koncernu Arla zapowiedzieli, że ​​”musujący napój owocowo-mleczny” zostanie przetestowany w Wielkiej Brytanii, Singapurze i Zjednoczonych Emiratach Arabskich zanim zostanie wprowadzony na całym świecie.

Miliony konsumentów rezygnują z mleka krowiego na rzecz produktów mlekozastępczych produkowanych z migdałów czy orzechów kokosowych, pozostawiając producentów mleka z niemałym kłopotem. Arla po raz pierwszy wspomniała o planach wprowadzenia napoju pod koniec 2016 roku, kiedy postawiła sobie cel potrojenia kwot pozyskiwanych z napojów na bazie mleka do 2020 roku.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż mleka spadła w latach 2014-2016 o około 240 milionów funtów. Tymczasem w roku 2017 mleko sojowe, mleko ryżowe i mleko migdałowe po raz pierwszy znalazły się na liście „typowych produktów kupowanych przez statystycznego Brytyjczyka” (wg rankingu przeprowadzanego przez brytyjski urząd statystyczny).

Ostatnie oświadczenie Arli wydaje się być najnowszym posunięciem, aby ponownie zainteresować europejskich konsumentów produktami mlecznymi. Musujące mleko jest bardzo popularne na Bliskim Wschodzie. W krajach takich jak Iran, Turcja i Afganistan mleczny napój gazowany nazywany jest Doogh. Wytwarza się go przez zmieszanie jogurtu i schłodzonej wody. Czasami doprawia się go miętą.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/09/23/fizzy-milk-could-hit-supermarket-shelves-boost-milk-sales/