Trendy wśród przetworów mlecznych dla dzieci w Jeronimo Martins Polska

Karol Brzozowski, menedżer rozwoju jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska

Sieć sklepów Biedronka na bieżąco śledzi oczekiwania klientów i odpowiadając na nie, wprowadza ulepszenia w swoich produktach marki własnej. Obserwujemy, że coraz więcej osób zwraca uwagę na właściwą dietę, w tym m.in. pochodzenie produktu, jego skład oraz szczególne walory odżywcze. Dotyczy to również rodziców, którzy w Biedronce kupują produkty dla swoich dzieci. Czytają oni etykiety, sprawdzając zawartość cukru i soli w produktach, a także szukając artykułów, które nie zawierają sztucznych barwników, substancji zagęszczających oraz konserwujących – mówi Karol Brzozowski, menedżer rozwoju jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.

W przypadku nabiału jednym z najpopularniejszych trendów jest zmniejszanie zawartości cukru, prostszy skład produktu, czyli tzw. „czysta etykieta” oraz wzbogacanie produktów o dodatkową porcję białka, witamin (A, D, B6, B12) lub składniki mineralne, tj.: wapń czy magnez. Ważnym działaniem jakościowym podejmowanym przez Biedronkę jest reformulacja istniejących produktów, polegająca na zmniejszaniu w nich zawartości soli, cukru i tłuszczu. W 2017 r. w ten sposób zmienionych zostało 47 produktów, z których usunięto 713 tony tłuszczu, 81 ton cukru oraz 48 ton soli. W przypadku produktów dla dzieci udoskonalony został skład paluszków serowych Miami w wersji Twister, w których o 13% zredukowano zawartość soli – z 1,5g/100g do 1,3g/100g – dodaje.

Jednocześnie produkty dla dzieci dostępne są w mniejszych opakowaniach odpowiadających ich potrzebom żywieniowym. W Biedronce przykładem produktów dedykowanych dla dzieci, które odpowiadają na powyższe trendy są artykuły marki Miami, np. jogurt do picia wzbogacony w wapń i witaminę D o smaku bananowym lub truskawkowym w opakowaniach 6 x 100 g, twarożek wzbogacony w wapń i witaminę D o smaku waniliowym lub truskawkowym w opakowaniach 6 x 60 g, czy serki waniliowe lub truskawkowe również wzbogacone o wapń i witaminę D w opakowaniach 80 g do wyciskania. Dostępne są również sery gouda w kształcie zwierząt: misia, kota i myszki o wadze 150g, a także paluszki serowe w małych opakowaniach 84g – podsumowuje Karol Brzozowski.