Majówka pobiła zeszłoroczny rekord sprzedaży lodów o 100%

Z czym kojarzą nam się lody? Dla 63 proc. Polaków lody przede wszystkim kojarzą się z latem i wakacjami – wynika z badania Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral. Dla branży lodowej tegoroczny sezon zaczął się bardzo wcześnie i bardzo optymistycznie, a majówka pobiła zeszłoroczny rekord sprzedaży o 100 proc. Tak dobrej, słonecznej pogody nie było już dawno, dlatego producenci lodów zacierają ręce i prognozują, że jeżeli pogoda się utrzyma, sprzedaż lodów w sezonie 2018 pobije wszelkie rekordy.

 

Polacy zjadają ok. 4 litrów lodów „na głowę”, co w porównaniu do USA (20 litrów), czy Szwecji około 12 litrów, jest średnim wynikiem, ale należy pamiętać, że w Polsce sezon na lody to przede wszystkim lato i wakacje. Dlatego przez te kilka miesięcy jemy zapewne więcej niż najwięksi rekordziści, a przy plażowych deptakach trudno spotkać osoby bez rożka, loda na patyku czy kulek w waflu. W tym roku lato przyszło do Polski bardzo wcześnie i chyba mało kto pamięta czasy, gdy słoneczna aura utrzymywała się aż tak długo. Dlatego jest szansa, że tegoroczne wakacje będą rekordowe pod względem konsumpcji lodów. Badanie Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral pokazało, że lody to dla 63 proc. Polaków bezpośrednie skojarzenie z latem i wakacjami. W dalszej kolejności, prawie jednej trzeciej ankietowanych lody kojarzą się z dzieciństwem (29 proc.). Z kolei niemal jedna piąta odpowiadała, że ich pierwsze skojarzenie z tym zimnym deserem to beztroska. Wśród odpowiedzi respondentów pojawiały się także skojarzenia związane np. z ochłodzeniem – dla 30 proc. ankietowanych najważniejsze jest, aby lody były zimne. To dowód, że lody to wyjątkowy deser, który ma nie tylko smakować, ale przywoływać miłe wspomnienia i uczucia.

Nasze badania pokazują, że lody to nie tylko produkt spożywczy, niosą one ze sobą wartość dodaną – sprawiają nam przyjemność, a niekiedy mają również zdolność przeniesienia nas w czasy, za którymi tęsknimy. Dlatego bardzo często dorośli konsumenci szukają na półkach produktów, które przede wszystkim swoim smakiem nawiązywałyby do ich dzieciństwa. Z naszych badań wynika, że aż 51 proc. Polaków wybiera lody, które smakiem kojarzą się im właśnie z  czasami dziecinnej beztroski. Jedynie 19 proc. wybiera smaki nietypowe. Odpowiedzią na te potrzeby konsumentów jest nasza  linia Smaki Dzieciństwa – Stworzyliśmy smak „jak dawniej” oparty na dobrych produktach, a dodatkowo zamknęliśmy go w słoiku, który również nawiązuje do tamtych czasów. Smaki Dzieciństwa to nasz tegoroczny hit i cieszymy się, że badania potwierdzają, że właśnie na lody o smaku „dzieciństwa” jest teraz czas. – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Jak pokazują badania ulubionym smakiem lodów, który wybierają Polacy jest śmietankowy – wskazało na niego 37 proc.  badanych. Jedna piąta lubi lody owocowe a podobny odsetek – 19 proc. czekoladowe. Trend na to co dobre i polskie jest obecny niemal w każdej branży, a w spożywczej szczególnie: wybieramy produkty sezonowe, owoce i warzywa, które rosną w naszym kraju i regionie.

Metryczka badania: Badanie wykonane przez instytut Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral w czerwcu 2018 r. na próbie 1001 Polaków w wieku 15 lat i więcej, metodą wywiadów telefonicznych CATI.

źródło: informacja prasowa PPL Koral