Julian Pawlak, prezes KUPS o dobrych wynikach branży sokowniczej

Nasze dobre wyniki to efekt działań producentów, którzy mocno nad tym rynkiem pracują, i takich programów jak np. prowadzone przez Krajową Unię Producentów Soków „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. To długofalowe działania mające na celu zmianę świadomościową u dwóch głównych grup konsumentów soków: matek w wieku 19-39 lat, decydujących o żywieniu dzieci i o zakupach dla gospodarstw domowych, oraz u dzieci, którym chcemy zaszczepić nawyk spożywania warzyw i owoców w porcjach, a jedną z tych porcji może być sok, bo takie są zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia.

Dotychczasowe działania promocyjne obejmujące kategorię soków w sposób wyraźny zwiększają wiedzę na ich temat oraz mają wpływ na większe spożycie soków jako jednej z pięciu zalecanych porcji warzyw i owoców. Ciągle jednak nie jest to jeszcze zalecany poziom. Dalsza edukacja i kontynuacja działań pozwolą na utrzymanie pozytywnego trendu zwiększania świadomości konsumenckiej i spożycia soków.