PepsiCo opublikowało raport zrównoważonego rozwoju

Sukcesy PepsiCo w Polsce związane z realizacją Celów zrównoważonego rozwoju 2025:

  1. Produkty
  • PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy;
  • Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierają 50% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
  • Wszystkie rodzaje chipsów ziemniaczanych Lay’s zawierają o 19% mniej soli niż wcześniej;
  • Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
  • Chrupki kukurydziane Cheetos zawierają o 58% mniej soli niż wcześniej;
  • W chrupkach i popcornie zredukowano ilość tłuszczów nasyconych o 83% – obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
  • Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Wild Cherry i Pepsi Lime;
  • We wszystkich wariantach napojów Lipton Ice Tea obniżono zawartość cukru o 30%.
  • Dzięki częściowemu zastąpieniu cukru substancją słodzącą otrzymaną ze stewii lemoniada Lemon Lemon od 7UP zawiera tylko 19 kalorii na 100 ml napoju.

  1. Planeta
  • PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-17 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu;
  • Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej. Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery;
  • W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach;
  • W zakładach PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku Mazowieckim za pomocą innowacyjnych instalacji odzyskuje się ciepło z linii produkcyjnych. Odzyskanym ciepłem podgrzewane są zbiorniki oleju, woda oraz ogrzewane są budynki;
  • W zakładzie w Grodzisku Mazowieckim zbierany jest również biogaz odpadowy ze ścieków po płukaniu ziemniaków. Spalanie tego gazu w wysokosprawnym silniku wytwarza 250 kW energii elektrycznej, używanej do zasilania linii produkcyjnych oraz dodatkowo 300 kW ciepła, które wykorzystywane jest do utrzymania procesów technologicznych w oczyszczalni ścieków. Spalanie biogazu pozwoliło na zmniejszenie zużycia prądu w zakładzie o 4,5%;
  • W zakładach produkujących napoje w Michrowie i Żninie wykorzystuje się ciepło generowane przez kompresory powietrza do podgrzewania wody potrzebnej przy produkcji. Z kolei w instalacji ciekłego dwutlenku węgla, używanego w produkcji napojów gazowanych, powstaje chłód. Chłód ten jest odzyskiwany za pomocą specjalnej instalacji i używany następnie do chłodzenia napojów w trakcie rozlewu.

  1. Ludzie
  • PepsiCo zatrudnia w Polsce 2715 pracowników, z których aż 57 proc. może poszczycić się ponad 10-letnim stażem pracy;
  • 50% osób na stanowiskach kierowniczych zatrudnionych w PepsiCo w Polsce to kobiety;
  • Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez  wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 54 polskimi rolnikami i grupami producenckimi, którzy dostarczają łącznie 197 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie (dane za 2017 r.).

źródło: informacja prasowa PepsiCo Poland