Europejki piją piwo w domu

Niemal jedna trzecia kobiet w Europie twierdzi, że woli pić piwo w domu, w porównaniu z zaledwie trzema procentami w 2009 roku. Badania wykazały, że kobiety w pubie lub barze częściej piją piwo, jeśli są z koleżankami niż z mężczyznami.

Zaskoczeniem nie jest jednak, że nadal o wiele mniej kobiet pije piwo niż mężczyźni; raport wykazał, iż tylko co szósta osoba wybiera złoty trunek co najmniej raz w tygodniu w porównaniu do ponad połowy mężczyzn.

Przestarzały „seksistowski” marketing, obawa przed rozwinięciem „brzucha piwnego” i negatywne postrzeganie smaku przyczyniają się do odrzucania piwa przez kobiety.

Jedna piąta kobiet twierdzi, że wysoka zawartość kalorii była jednym z głównych powodów, dla których unikały piwa, podczas gdy prawie jedna trzecia stwierdziła, że ​​obawia się „bycia osądzonym przez innych”. Raport sugeruje, że stosunek kobiet do piwa nie zmienił się od prawie dekady.

Nasze badania wykazały wiele nieporozumień, które zniechęcają kobiety do picia piwa, takie jak kaloryczność, reputacja i uprzedzenia dotyczące smaku. To przygnębiające, w naszych rzekomo oświeconych czasach, że tak wielu z naszych respondentek podawało „bycie osądzonym przez innych” jako powód nie picia piwa. Być może potrzebujemy kilku głośnych rzeczników, aby pokazać kobietom, że można pić piwo? – powiedziała Lisa Harlow, współautorka badań.

Raport sugeruje, że jasne i zwięzłe informacje na temat profili smakowych mogą być kluczowe dla zachęcenia kupna piwa przez kobiety i powinny być dostarczane przez sprzedawców detalicznych.

źródło: https://www.telegraph.co.uk