Agnieszka Zellner, kierownik grupy zakupowej Intermarché o wzroście sprzedaży lodów

Tegoroczny sezon lodowy zaczął się dosyć szybko, bo już w kwietniu. Mimo, że w marcu była jeszcze zima i leżał śnieg, to kwiecień i jego wysokie temperatury sprawiły, że klienci Intermarché zaczęli częściej sięgać po zimne słodkie smakołyki do lodówek sklepowych.  Sezon rozpoczął się więc wcześnie i według prognoz meteorologicznych może potrwać dłużej niż w ubiegłym roku.  Ładna i ciepła pogoda sprawiły, że sprzedaż lodów w sieci Intermarché wzrosła już o 9 proc. w porównaniu do roku 2017, a sezon jeszcze się nie zakończył.

Klienci Intermarché poszukują i kupują równie chętnie lody familijne, jak i lody impulsowe, które mają dużo większą dynamikę wzrostów sprzedaży. Konsumenci kierują się przede wszystkim ceną, smakiem, ale także ciekawym opakowaniem. Ponadprzeciętny, bo 15 proc. wzrost w stosunku do całej kategorii lodów generuje marka własna sieci Intermarché – Paturages.  Największą popularnością wśród lodów impulsowych cieszą się lody Premium na patyku o smaku czekoladowym i waniliowym w mlecznej czekoladzie 120 ml. Niewiele gorzej sprzedają się tradycyjne lody rożki 120 ml o smaku czekoladowym i truskawkowym, czy też lody sandwich 180 ml oraz lody śmietankowe na patyku. Klienci Intermarché doceniają lody Paturages za stosunkowo niską cenę i wysoką jakość produktów. Dlatego też równie wysokie wyniki sprzedaży notują lody familijne Paturages, które znajdują się na liście Top 10. Należą do nich litrowe lody o smakach czekoladowym, śmietankowym, bakaliowym, truskawkowym oraz toffi. Na dalszych pozycjach znajdują się lody Paturages Premium z sosami: czekolada, owoce leśne i tiramisu.