Mintel: pięć kluczowych trendów na rynku żywności w 2019r.

Strawa naukowa

W projektowaniu rozwiązań dla globalnego rynku spożywczego coraz częściej wykorzystuje się osiągnięcia technologii.

Rewolucja technologiczna odgrywa coraz większą rolę w produkcji: firmy myślące przyszłościowo pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce pochodzące z tradycyjnych gospodarstw rolno-hodowlanych i zakładów produkcyjnych składnikami i wyrobami gotowymi wytwarzanymi przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki i technologii. W 2018 r. technologia zacznie być źródłem „zakłóceń” w tradycyjnym łańcuchu pozyskiwania, produkcji i sprzedaży żywności: przedsiębiorczy producenci szukają bowiem nowych możliwości nie na fermach czy w fabrykach, ale w laboratoriach. Choć wytwarzane laboratoryjnie lub syntetyczne produkty spożywcze dopiero zaczynają się pojawiać na rynku, technologię będzie można ostatecznie wykorzystać do projektowania żywności i napojów o lepszych właściwościach odżywczych. Grono odbiorców produktów spożywczych wytwarzanych metodami naukowo-technologicznymi może zaś objąć konsumentów, dla których liczą się skład, czystość i skuteczność produktu.

 

Firma Mintel przewiduje, że w 2019 r. producenci i handlowcy będą mieli szansę odzyskać zaufanie konsumentów do żywności i napojów oraz zmniejszyć poziom ich stresu dzięki zrównoważonej diecie oraz wartym zapamiętania doświadczeniom związanym z produktami spożywczymi. Obserwujemy także fascynujący początek nowej epoki, w której technologia będzie pomagać markom i detalistom w nawiązaniu bardziej spersonalizowanych relacji z konsumentami. Najbardziej przedsiębiorcze firmy będą zaś wykorzystywać nowe osiągnięcia naukowo-technologiczne, aby tworzyć nową generację produktów spożywczych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Jenny Zegler, analityk globalnego rynku żywności i napojów w firmie Mintel.

źródło: informacja prasowa Mintel