Grzegorz Cielecki, dyrektor zarządzający Virtu o trendach na rynku dań gotowych

Rynek spożywczy nie znosi próżni. Co roku na scenie dań gotowych pojawiają się nowości. Jednocześnie to, co było modne w odżywianiu np. dwa lata temu, teraz przestaje być już popularne. Smart shopping i convenience to trendy, które szczególnie upodobał sobie współczesny konsument. Te dwa współistniejące i współgrające ze sobą kierunki sprzyjają rozwojowi kategorii dań gotowych na polskim rynku.

 

W segmencie produktów żywnościowych w Polsce coraz większego znaczenia nabiera trend zdrowego żywienia i nadal będzie się on rozwijał. Ten trend nie omija także producentów dań gotowych. Jako lider producentów dań gotowych, nie tylko odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku, ale sami wyznaczamy trendy. Nieustannie poszukujemy nowych, innowacyjnych, zdrowych, a jednocześnie smacznych receptur produktów lub doskonalimy już istniejące. Chcemy trafiać w gust osób świadomych i oczekujących wysokiej jakości.

Równie ważnym trendem jest rozwój oferty dań typu convenience. Szybkie i chaotyczne tempo współczesnego życia sprawiło, że czas spędzony – lub zaoszczędzony – na zakupach, przyrządzaniu i spożywaniu posiłków jest wyraźną wartością dodaną. Do grona naszych świeżych dań gotowych dostępnych w formie wygodnego kubka, wkrótce dołączą dania w formule ready to eat. Charakterystyczne dla tego konceptu są produkty w postaci przekąsek, śniadań, deserów a także dań obiadowych ready-to-serve, czyli dań przygotowanych do konsumpcji w domu lub w biurze.