Oddziaływanie na zmysły i nowa fala egzotycznych smaków — prognozy firmy Kerry na 2019 rok

Firma Kerry opublikowała swoją coroczną „listę smakowych przebojów”. Ta ukierunkowana na przyszłość inicjatywa to przewidywania dotyczące trendów smakowych pojawiających się i zyskujących popularność na rynkach żywności oraz napojów. Koncentruje się na funkcjonalnych składnikach do żywności oraz na produktach konsumenckich z poszczególnych kategorii tj. kulinaria (m.in. dania gotowe, zupy, sosy), przekąski słone, słodycze i napoje spożywane na zimno i gorąco. Prognozy przedstawione w tym zestawieniu bazują na wiedzy i doświadczeniu wewnętrznych ekspertów Kerry (specjalistów ds. dodatków smakowych, baristów i ekspertów ds. kulinarnych, ekspertów ds. marketingu), a także na trendach konsumenckich oraz informacjach o nowych produktach wprowadzanych w handlu detalicznym i gastronomii.

Jego autorzy przewidują, że — w miarę jak konsumenci będą coraz lepiej poznawać smaki z innych krajów, takie jak kimchi, wakame czy matcha — nadejdzie nowa fala popularności egzotycznych smaków z różnych regionów, na przykład Afryki. Wraz z rosnącym pragnieniem podróżowania coraz dalej po całym świecie na rynku zaczynają pojawiać się takie smaki, jak gesho czy moringa. Świadczy to o zwiększonym zapotrzebowaniu na smaki, które nawiązują do wspomnień konsumentów związanych z poznawaniem innych kultur.