Oddziaływanie na zmysły i nowa fala egzotycznych smaków — prognozy firmy Kerry na 2019 rok

Firma przewiduje, że w 2019 r. wśród wszystkich kategorii wzrośnie popularność smaków pochodzących od roślin; konsumenci szukają bowiem innowacyjnych i wysokiej jakości produktów, które zapewnią im korzyści emocjonalne. Rośliny, takie jak owoce dzikiej róży czy pandan, kojarzą się ze zdrowiem, a jednocześnie zapewniają nowe, ekscytujące doznania smakowe. Dlatego właśnie są w stanie idealnie odpowiedzieć na to zapotrzebowanie.

Możemy spodziewać się pojawienia się smaków, które wzmacniają doznania zmysłowe związane z jedzeniem i piciem, a przy tym są wyśmienite. W kategorii przekąsek wymieniono regionalne odmiany papryczki chili, takie jak ancho i cubanelle. Rośnie też popularność smaków dymnych. Ogólnie rzecz biorąc, sensoryka odgrywa coraz większą rolę podczas podejmowania przez konsumentów decyzji zakupowych, a jednocześnie stanowi innowacyjny i kreatywny sposób dostarczania smaku — mówi Coralie Garcia-Perrin, senior marketing manager for taste w Kerry Europe.

 

W Kerry nieustannie poszukujemy nowości, a naszym celem jest tworzenie doznań smakowych, które zachwycają, fascynują i zaskakują naszych klientów oraz ich konsumentów. Nasze zestawienia smaków to kompleksowy przegląd trendów w sektorze żywności i napojów. Wykorzystują one wiedzę naszych ekspertów i czerpią inspirację z rynku: branży gastronomicznej, handlu detalicznego i mediów społecznościowych. Aby stworzyć autentyczną przyszłość smaku, wykorzystujemy znacznie więcej niż sam smak jako taki – dodaje.

Całość raportu do pobrania tutaj.