Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel o tym co wpływa na konsumentów

Generalną tendencją wpływającą na zachowania konsumenckie, a co za tym idzie, determinującą działania producentów, jest tempo współczesnego świata i wyzwania z nim związane. Przede wszystkim ma być szybciej, prościej i wygodniej. Odzwierciedlenie tego trendu możemy zaobserwować w opakowaniach, które są projektowane tak, aby maksymalnie ułatwić konsumpcję i zabezpieczyć ewentualne późniejsze przechowywanie produktu.  Informacje na etykietach mają być czytelne – konsument powinien łatwo znaleźć informacje na temat składników i właściwości produktu. Ukłonem w stronę wygody konsumentów jest również zmniejszanie gramatury produktów (tzw. downsizing), aby mogli cieszyć się ulubionymi smakami w trakcie wszystkich aktywności dnia codziennego. My zmniejszyliśmy ostatnio czekoladę Cookie, której dwa warianty smakowe są już dostępne w formie 100-gramowych tabliczek.