Artur Jastrząb, wiceprezes Żywiec Zdrój – Polacy coraz chętniej sięgają po wodę

2018 to dla nas ważny i owocny rok. Rynek wody butelkowanej w Polsce rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Obserwujemy dalsze umacnianie się trendu prozdrowotnego, co powoduje, że Polacy coraz chętniej sięgają po wodę, jako dobry wybór w kontekście optymalnego nawodnienia organizmu. W minionym roku sprzedaż wody butelkowej rosła szybciej (16,6%) niż cały segment napojów bezalkoholowych (10,9%)[1]. W ramach kategorii największe wzrosty zanotował segment wody gazowanej (20,7%)[2] z wodą gazowaną Żywiec Zdrój na czele.

Nie tylko zachęcamy ludzi by pili zdrowiej, ale też działamy z myślą o środowisku naturalnym. W minionym roku ogłosiliśmy ważne zobowiązanie, dotyczące opakowań. Ma ono charakter pionierski na polskim rynku i jest wynikiem tego, że czujemy się w takim samym stopniu odpowiedzialni za zapewnienie wysokiej jakości wody, jak i za jej opakowanie. Dlatego podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) zobowiązaliśmy się, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzimy na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Długofalowo będziemy również działać na rzecz bardziej efektywnego systemu zbiorki butelek PET i ich recyklingu w Polsce, aby tym samym wesprzeć realizację celu, jakim jest osiągnięcie powyżej 90% recyklingu butelek PET w Polsce już w 2025 roku.

W 2018 roku świętowaliśmy też dwie ważne rocznice: 10. edycję programu proekologicznego „Po stronie natury”, z okazji której wprowadziliśmy limitowaną edycję butelek w 50% wyprodukowanych z przetworzonego surowca (rPET). Obchodziliśmy również 10. edycję „Mamo, tato, wolę wodę!”, który edukuje przedszkolaków o właściwych nawykach żywieniowych oraz kształtuje postawy proekologiczne. Jednocześnie kontynuowaliśmy działania na rzecz wspierania regionów, w których prowadzimy swoją działalność.

 

 

[1] Źródło: Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Sklepy Chemiczne, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze, dynamika sprzedaży wartościowej, kategorie: Woda butelkowana, Napoje bezalkoholowe (definiowane jako suma kategorii: Woda butelkowana, Napoje gazowane, Napoje energetyczne, izotoniczne, witaminowe, Herbata mrożona, Soki, nektary, napoje), okres: styczeń 2018 – listopad 2018 vs styczeń 2017 – listopad 2017 [2] Źródło: Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Sklepy Chemiczne, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze, dynamika sprzedaży wartościowej, kategoria: Woda czysta gazowana, okres: styczeń 2018 – listopad 2018 vs styczeń 2017 – listopad 2017

Udostępnij: