2018 był rokiem browarów

Piwne trendy znad oceanu

Browary kraftowe od lat przecierają piwne szlaki, poprzez wprowadzanie nowości, często inspirowanych trendami ze Stanów Zjednoczonych, ale również promując nieliczne lokalne style piwne. Ważną rolę, tak jak w coraz liczniejszych obszarach, odgrywają influencerzy oraz piwni eksperci. W styczniu tego roku już po raz trzeci odbyło się święto portera bałtyckiego. Segment porterów i stoutów w 2018 urósł o 16,9% i wygenerował 66 mln złotych. Na uwagę zasługują piwa w stylu Pale Ale, włączamy tutaj między innymi American i Indian Pale Ale, które stanowiąc 0,7% rynku odpowiadały za aż 4,9% wzrostu sprzedaży całej kategorii– dodaje Prokopiuk.

Browary rzemieślnicze zajmują coraz więcej miejsca na półce

Browary rzemieślnicze dzięki zmiennej ofercie odkrywają, jakie smaki preferują konsumenci, podczas gdy to duże browary mogą wykorzystać swoją rozbudowaną sieć dystrybucji żeby dotrzeć z nowymi propozycjami do jak najszerszego grona odbiorców. Chociaż to powoli zaczyna się zmieniać. Półka piwnych specjalności od browarów rzemieślniczych w hipermarketach, supermarketach oraz dyskontach jest coraz szersza. Wraz z rozwojem ich mocy produkcyjnych możemy się spodziewać jeszcze większego wyboru– zaznacza ekspertka.