Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita – zamierzamy pozostać na szczycie

Rok 2018 był dla nas wyjątkowy, pełen wyzwań i intensywnego rozwoju. Skupionych ponad 2,1 mld litrów mleka (czyli kolejny już rekordowy wynik) oraz poczynione inwestycje pozwoliły zwiększyć nasze zdolności produkcyjne, co w efekcie poprawiło wyniki firmy. Warto zauważyć, że dzięki temu i możliwościom stworzonym przez oddaną w 2018 r. Fabrykę Proszków Mlecznych, największą inwestycję w historii firmy, znaczący wzrost zanotowała kategoria proszków mlecznych, osiągając poziom 100 tysięcy wyprodukowanych ton, które następnie trafiły na rynki całego świata.

Niewątpliwie możemy więc uznać miniony rok za udany – a jeżeli jest się na szczycie, dobrze byłoby na nim pozostać. To dla nas motywator, aby pracować lepiej, więcej, skuteczniej. Procesy inwestycyjne toczą się w szybkim tempie, powstają nowe zakłady, linie produkcyjne, tworzymy nowe miejsca pracy, a eksport wyrobów mleczarskich systematycznie się zwiększa. Dostosowujemy wszystkie nasze działania do współczesnego rynku i podążamy skutecznie za globalnymi trendami. Sukces to nie przypadek – to konsekwentna i sumienna praca, to stawianie na przemyślane rozwiązania, które odpowiadają potrzebom rynku. To przede wszystkim pasja i miłość do tego, co robimy.

Konsekwentnie dobierając i wspierając dostawców najlepszego mleka, których obecnie jest już 15 tysięcy, dotarliśmy do momentu, w którym dostarczają 8 milionów litrów mleka do 20 naszych zakładów. Dzięki temu na 160 liniach 5 tysięcy pracowników produkuje już ponad 1000 wyśmienitych wyrobów. Dysponujemy też własną siecią hurtową i detaliczną: 32 centrami dystrybucyjnymi oraz ponad 110 sklepami firmowymi Mlekovitka. Nasze produkty są znane we wszystkich miastach w Polsce, a 30% produkcji przeznaczamy na rynki zagraniczne – posiadamy pozwolenia na eksport do 159 krajów świata.