Grupa Ferrero stawia na małe porcje

Grupa Ferrero zaprezentowała raport społecznej odpowiedzialności. Jednym z filarów społecznej odpowiedzialności firmy są małe porcje. Producent jest jednym z pionierów w oferowaniu takich właśnie produktów . Prawie 52% produktów wprowadzonych na rynek przez firmę jest dostępna w gramaturze poniżej 15g, a 83% sprzedaży stanowią porcje poniżej 40g.

Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od pokoleń sposób konsumpcji czekoladek pozostaje niezmienny, a w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swojej kategorii – powiedział Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero, otwierając obrady.

 

Nasza analiza danych sprzedażowych wykazuje, że ponad 50% sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produkty o gramaturze 50g. Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – powiedziała Joanna Rogalska, client director, Nielsen. Dodała, iż 79% polskich konsumentów spożywa przekąski jako „nagrodę” natomiast 57%, aby poprawić sobie nastrój

Obrady zwieńczyła debata, w której udział wzięli: Marek Przeździak (prezes zarządu POLBISCO), Andrzej Gantner (dyrektor generalny, PFPŻ), prof. dr hab. Krystyna Gutkowska (SGGW), Joanna Rogalska (client director, Nielsen) oraz Pascal Brodnicki