Sieci handlowe redukują plastik w opakowaniach

Ekologiczne postawy u producentów żywności to powoli chleb powszedni: nie dość że służą środowisku to pozwalają na znaczne oszczędności. Nie inaczej postępują sieci handlowe.
Dla przykładu sieć Biedronka posiada już na swoim koncie znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji plastiku: dzięki zmniejszonej gramaturze 1,5l butelki na wodę Polaris tylko w 2017 r. zaoszczędzono ponad 155 ton plastiku. Z kolei zastosowanie lżejszego kubeczka w jogurcie naturalnym goBIO sprawiło, że w ubiegłym roku do obiegu trafiło o ponad 9 ton plastiku mniej.

Sieć od 10 kwietnia wprowadza ekologiczną nowość: wykonaną z surowców z odzysku torbę T-shirt. W ostatnich dniach do sprzedaży trafiły też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, marek Dada i Carea, które pozwolą sieci wyeliminować ze środowiska nawet 334 tony plastiku rocznie. Z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki, a w tabletkach do zmywarek Kraft – zastosowano rozpuszczalną folię.