Dariusz Polinceusz (Excellence) o trendach w branży napojowej

Dariusz Polinceusz,

prezes zarządu Excellence SA

 

Czysta etykieta

Z roku na rok świadomość konsumentów rośnie. My również prowadzimy akcje uświadamiające zalety produktów z tzw. czystą etykietą. Produkty Bio mają bardzo prosty skład. Najczęściej jest to jeden składnik. Tak prosty przekaz jest dobrze odbierany przez świadomych konsumentów i nawet jeśli takie produkty są nieco droższe, to konsument je wybiera.

Produkty BIO mają prosty skład. Najczęściej jest to jeden składnik

 

Szkło i ekologia

Szkło to podstawowe opakowanie do większości naszych produktów. Z roku na rok widoczny jest duży wzrost udziału opakowań szklanych w produkcji syropów i napojów. Co do naszej troski o konsumenta to bardziej przejawia się ona w tym, że prowadzimy akcje skupu naszych opakowań z produktów Bio i sami dbamy o odpowiedni proces ich recyklingu. Tym samym dbamy o środowisko i jednocześnie uczymy konsumentów, że warto myśleć nie tylko o zdrowym odżywianiu, ale i o świecie, w którym żyjemy.

            W praktyce wygląda to tak, że wszystkie nasze opakowania po produktach podlegają recyklingowi, dlatego konsumenci, którzy dostarczą do nas puste opakowania otrzymują możliwość dużych rabatów przy kolejnych zakupach w sklepie internetowym. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem, co tylko potwierdza fakt, że świadomość konsumentów jest coraz większa.  Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy krótki film instruktażowy oraz wszystkie niezbędne informacje, aby sprawnie dokonać zwrotu opakowań.  

Innowacje

Z jednej strony innowacje w branży napojowej napędzają firmy w rozwoju a z drugiej strony tradycyjne metody produkcji, choćby soków NFC, mają dużo zalet, dzięki którym i bez innowacji są w stanie bronić się na rynku napojowym. Uważam, że jeśli robi się coś z pasją i przekonaniem to nawet jeśli jest to przykładowy sok jabłkowy – można również odnieść sukces. Tak więc siła jest w nas. Trzeba ją tylko odpowiednio wykorzystać.