Koncerny odbiorą z gastronomii niesprzedane piwo

Browary zrzeszone w związku „Browary Polskie” (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec oraz Carlsberg Polska) odbiorą niesprzedane piwo z tysięcy lokali gastronomicznych.

Ponad 12 milionów złotych – to wartość niesprzedanego piwa, które w wyniku epidemii pozostaje w zamkniętych miesiąc temu lokalach gastronomicznych i które w najbliższych tygodniach straci datę przydatności do spożycia.

W lokalach znajduje się 60-70 tysięcy tzw. KEG-ów. W tej chwili wartość udzielonego wsparcia szacujemy na co najmniej 12 milionów zł. Ta kwota może okazać się wyższa jeśli lokale miałyby pozostać zamknięte również w maju i czerwcu. W planach są kolejne inicjatywy, które powinny pomóc polskiej gastronomii – podsumowuje Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

W Europie: 1/3 europejskiego piwa konsumowana jest w pubach, kawiarniach, barach restauracjach lub podczas piwnych festiwali, tworząc 1,7 miliona miejsc pracy.