Nestlé wprowadza innowacyjne dystrybutory w celu redukcji opakowań jednorazowych

Nestlé pilotażowo wprowadza do sklepów dystrybutory do napełniania opakowań wielokrotnego użytku dla kawy rozpuszczalnej Nescafé oraz karmy dla kotów Purina. Rozwiązanie ma na celu ograniczenie ilości opakowań jednorazowych przy równoczesnym zapewnieniu konsumentom elastyczności i dużego wyboru produktów.

Działanie to stanowi kolejny krok w celu wypełnienia zobowiązania, że do 2025 roku firma zredukuje zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o 1/3, a wszystkie jej opakowania będą nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Nestlé we współpracy ze startupem MIWA wprowadziło dystrybutory w trzech swoich sklepach w Szwajcarii. Informacje znajdujące się zazwyczaj na opakowaniu produktu, takie jak skład, wartości odżywcze czy termin przydatności do spożycia, były dostępne dla konsumentów cyfrowo. Rozwiązanie spotkało się z pozytywnym odbiorem, a firma zdecydowała się na dalsze testowanie jego efektywności pod kątem redukcji ilości powstających odpadów opakowaniowych w całym łańcuchu dostaw. Dystrybutory będą wprowadzane także w innych lokalizacjach w ciągu najbliższych miesięcy.

Hélène Lanctuit, R&D Lider ds. Opakowań w Nestlé, stwierdziła: „Opakowanie odgrywa kluczową rolę w zachowywaniu bezpieczeństwa produktu przez cały okres jego przydatności do spożycia. Dlatego też zawsze, gdy badane są nowe systemy opakowaniowe, musimy mieć pewność, że nasza żywność będzie dostarczana do konsumentów w sposób bezpieczny i higieniczny. Wykorzystywana przez nowoczesne dystrybutory technologia smart pozwala nam zagwarantować bezpieczeństwo i świeżość naszych produktów oraz umożliwia ich monitorowanie”.

Rozwijanie innowacyjnych, alternatywnych systemów dostarczania produktów, takich jak opakowania zbiorcze czy dystrybutory do napełniania opakowań wielokrotnego użytku, jest kluczowe dla kilku kategorii produktów Nestlé. Firma ogłosiła już testy pilotażowe Refill Plus, dystrybutora wody opartego na najnowocześniejszej technologii, pozwalającego konsumentom spersonalizować swoją wodę przy wykorzystaniu 64 kombinacji smakowych. We współpracy z Terracycle Nestlé rozwija Loop – usługę abonamentowych dostaw do domu w Stanach Zjednoczonych, która niedługo zostanie także wprowadzona we Francji. Co więcej, w wielu krajach świata są już dostępne mini-dystrybutory Nescafé i Milo.

Bernard Meunier, Szef Nestlé Purina PetCare na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, mówi: „Projektujemy nasze produkty i opakowania z myślą o bardziej zrównoważonej przyszłości. Pilotażowy system innowacyjnych dystrybutorów jest ważnym krokiem w kierunku ograniczenia ilości odpadów i z dumą pełnimy rolę lidera w jego testowaniu. Umożliwianie właścicielom czworonogów korzystania z tego rozwiązania pomoże nam zminimalizować nasz wpływ na środowisko przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości żywności dla zwierząt”.

Philipp Navratil, Szef Biznesu Kaw i Napojów w Nestlé, dodaje: „W ramach transformacji opakowań w Nescafé włożyliśmy dużo wysiłku w to, by na nowo przemyśleć sposób, w jaki projektujemy nasze opakowania – tak, aby były one bardziej przyjazne dla środowiska. Cieszymy się, że możemy rozwijać system dystrybutorów do wielokrotnego napełniania opakowań, dostępny w naszych sklepach dla konsumentów, którzy chcą cieszyć się swoim doświadczeniem z Nescafé w domu”.

 

źródło: informacja prasowa Nestlé