Anglia: zakaz reklam HFSS

Rząd w Wielkiej Brytanii proponuje zakaz reklamowania gotowych produktów HFSS (bogatych w cukier, sól i tłuszcz). Wywołuje to ostrą reakcję branży. Gra się toczy o 3 miliardy funtów.

Według niektórych ekspertów proponowany przez brytyjski rząd zakaz reklamowania gotowych produktów spożywczych i napojów o wysokiej zawartości tłuszczu, soli lub cukru (HFSS) może mieć miażdżący wpływ na producentów FMCG.

Nowe przepisy, ogłoszone na początku tego roku w ramach krajowej kampanii walki z otyłością, wprowadzają zakaz reklam telewizyjnych HFSS przed godziną 21-szą, promocji w stylu „kup jeden, drugi otrzymasz za darmo” oraz specjalnych ekspozycji sklepowych, zwiększających sprzedaż.

Profil składników odżywczych, używany do wyznaczenia produktów objętych przepisami wskazuje, że przepisami zostaną objęte wszelkie słodycze (ciastka, ciasta, czekolady i wyroby cukiernicze), również te o niskiej zawartości cukru i tłuszczu. Takie ograniczenia mogą zmniejszyć ogólną sprzedaż o 3 miliardy funtów – alarmują eksperci.

Znajdujemy się w u najgłębszej recesji w historii, a większość branży hotelarskiej jest na kolanach. Teraz rząd proponuje zwiększenie kosztów nie tylko dla producentów i sprzedawców detalicznych, ale także dla kupujących i konsumentów – mówi Tim Rycroft, dyrektor operacyjny Food & Drink Federation (FDF). Jeśli promocje cenowe zostaną zakazane, klienci, którzy już są pod presją, mogą spodziewać się, że ich zakupy zdrożeją o 600 funtów rocznie na rodzinę.
FDF nie popiera proponowanych zakazów. Uważamy, że nie będą miały znaczącego wpływu na poziom otyłości u dzieci. Na przykład, przewiduje się, że proponowane rozszerzenie ograniczeń reklamowych, które wymagają ograniczenia reklamy przed godz. 21-szą, zarówno w telewizji, jak iw Internecie, nie spowodują zmian w konsumpcji, Będą miały jednak znaczący wpływ na producentów żywności, ograniczając ich zdolność do konkurowania oraz wprowadzając skomplikowane i biurokratyczne zasady. Skutkiem będzie mniejsza liczba oferowanych produktów i wyższe ceny żywności.

http://www.fdf.org.uk

http://www.newfoodmagazine.com

http://www.fdf.org.ukhttp://www.newfoodmagazine.com