Polski Kongres Napojowy – branża spotkała się w Szczyrku

Polski Kongres Napojowy to miejsce, na którym podejmowane są zagadnienia związane z rynkiem, jakością i technologiami produkcji różnego rodzaju napojów oraz który na stałe zagościł w kalendarzu branżowych imprez tematycznych. Tegoroczna edycja odbyła się w Szczyrku. Wydarzenie zgromadziło ok. 140 przedstawicieli branży z Polski i zagranicy.

Tegoroczna tematyka Kongresu mocno skupiona jest wokół dynamicznie ulegającym zmianom w trendach. Przeciętny Kowalski kupuje rocznie ok. 184 litrów napojów. Obecnie na topie znajdują się naturalne napoje bezalkoholowe odświeżające, naturalne napoje fermentowane oraz kombucha. W Polsce jednak nadal dominuje segment wody butelkowanej, który zajmuje ok. 39% rynku. Przewiduje się jego dalszy wzrost.

Pierwszy dzień obrad zwieńczony został uroczystą Galą Polskiego Kongresu Napojowego, na której ogłoszono wyniki konkursu Good Drink – Debiuty 2017. Konkurs, w którym wyłaniane są najciekawsze nowości dedykowany jest zakładom spożywczym z całej Polski, które dynamicznie przyczyniają się do rozwoju trendów na rynku napojowym. W ręce kapituły konkursowej przekazanych zostało 40 produktów wprowadzonych na polski rynek w 2017 roku. Pełne wyniki dostępne są na stronie www.goodcontest.pl.

Następnie Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu wręczył wyróżnienia czwartej odsłony rankingu „Równi w Biznesie”. Ranking Polskiej Izby Handlu, to zestawienie ocen dziesięciu największych pod względem wartości sprzedaży producentów z różnych segmentów rynku dóbr szybkozbywalnych. Zestawienie bada sklasyfikowane w nim firmy w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Zwycięzcą została firma Hoop Polska. Otrzymała ono maksymalną liczbę punktów w kategorii „cena” co oznacza, że na koniec dnia klienci sklepów małoformatowych, często mieszkający w mniejszych miejscowościach, mogą dokonywać zakupów po cenach zbliżonych do cen w sklepach wielkopowierzchniowych. Na drugiej pozycji z jednakowym wynikiem punktowym uplasowały się dwie polskie firmy: Zbyszko z Radomia i Victoria Cymes z Wałcza.

Wieczór umilił uczestnikom występ polskiego satyryka Krzysztofa Piaseckiego.

Jak co roku czasopismo AgroIndustry objęło wydarzenie patronatem medialnym.