Browar Pilsweizer zanotował wzrost o ponad 30%

Browar Pilsweizer znacząco poprawił wyniki sprzedażowe w 2017 r. Roczna produkcja browaru wzrosła o 20,6 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 17,16 tys. hektolitrów (poprzedni rekord, z ub.r., wynosił 14,23 tys. hektolitrów). Sprzedaż wzrosła aż o 30,8 proc., osiągając poziom 14,26 tys. hektolitrów, wobec 10,88 tys. hektolitrów w 2016 r. Przychody wzrosły do niemal 7 mln zł. Plany na 2018 r. zakładają m.in. ustanowienie nowego rekordu produkcji (na poziomie ok. 20 tys. hektolitrów) oraz coraz mocniejsze wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa. Ważnym wydarzeniem dla browaru jest otrzymanie dotacji UE na modernizację maszyn, która także zostanie przeprowadzona w tym roku.

Dobry rok 2017 dla Browaru Pilsweizer to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości, znacznie urozmaicających ofertę browaru. Pilsweizer rozpoczął współpracę m.in. z sieciami Carrefour, Auchan i Eurocash. Poza tym zasięg jego dystrybucji powiększył się o nowe hurtownie i sklepy niesieciowe, oraz zwiększoną obecność w kanale HoReCa (nowe bary, hotele i restauracje współpracujące z Pilsweizerem). Browar wprowadził też do swojej oferty szereg nowych piw, m.in. Pszeniczne Kwaśne, Legnickie, Dla Krakowian, Krynickie, Zakopiańczyk Ciemny, kilka piw smakowych (np. Pilsweizer Miód Malina), czy Porter Galicyjski. To ostatnie – ciemne piwo z gatunku „porter bałtycki” – cieszyło się w 2017 r. szczególną popularnością wśród konsumentów, zostało także docenione ze względu na design butelki (Pilsweizer Galicyjski, obok 2 innych produktów z Polski, trafił do globalnego katalogu 100 najlepszych projektów opakowań szklanych przygotowywanego przez firmę Owens-Illinois).