Paweł Ornatek, prezes Profi o zmieniających się trendach na rynku dań gotowych

Ostatnie 25 lat to okres bardzo dużych zmian, jeśli chodzi o trendy konsumenckie i podejście do żywności i jedzenia. Przede wszystkim obserwujemy postępujące zwiększenie tempa życia, szczególnie w skupiskach miejskich. Powodowane jest ono z jednej strony szybkością komunikacji, intensywniejszą pracą, z drugiej strony nieograniczoną ofertą i dostępem do wszelkiego rodzaju usług, rozrywek, etc.  Dzisiaj chronicznie cierpimy na brak czasu. Wydaje nam się, że nie jesteśmy w stanie wykonać połowy z rzeczy, które chcielibyśmy zrobić. Zaczynamy więc szukać okazji aby ten czas zaoszczędzić. Takim obszarem z pewnością jest gotowanie i jedzenie. Średni czas spędzany w kuchni na gotowaniu skrócił się w ciągu ostatnich 15 lat o połowę – do 30 min.  Poszukujemy coraz łatwiejszych i wygodniejszych rozwiązań, stąd bierze się rosnąca popularność dań gotowych.  Rynek rośnie w Polsce znacząco. Konsumenci nabierają też coraz większego zaufania do tego rodzaju produktów. Kiedyś sięgali po nie sporadycznie, obecnie dania gotowe wchodzą na stałe do menu rodzinnego. Pomagają w tym takie firmy jak Profi, które do swoich produktów używają najwyższej jakości surowców i dbają o to, aby oferta trafiała w „polskie smaki”. Rośnie też nawyk częstszego „przegryzania” w ciągu dnia. Główne posiłki czyli śniadania i obiady są mniej obfite, w związku z tym mniej sycące. Szybciej stajemy się głodni i często mamy potrzebę zjedzenia czegoś w przerwach pomiędzy nimi. Coraz częściej konsumenci wybierają zdrowe przekąski, jaką może być gotowa zupa lub kanapka z pasztetem.