Mijający rok był dla całego rynku produktów mlecznych intensywny, a dla Danone dodatkowo pełen ciekawych nowości produktowych. Jako lider na rynku wiele uwagi poświęciliśmy rozwinięciu naszego portfolio, dostosowując je do aktualnych trendów i związanych z nimi oczekiwań konsumentów.
Zauważamy, że z uwagi na zyskujący popularność trend zdrowego stylu życia, konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty naturalne, o prostym składzie czy powstające z ekologicznych składników. Dlatego też w mijającym roku pod marką Danone udostępniliśmy takie nowości, jak Jogurt Naturalny, Kwaśne mleko oraz Sana – kwaśne mleko bałkańskie. Decyzja ta była dla nas naturalnym krokiem, wynikającym z realizowanej przez nas misji niesienia zdrowia poprzez żywność. Wprowadziliśmy również na rynek pierwszy w naszym portfolio produkt z certyfikatem bio – Danonki Bio, powstające w zgodzie z zasadami obowiązującymi dla ekologicznych upraw i hodowli. Wiele uwagi poświęciliśmy także produktom pochodzenia roślinnego, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów poszukujących wartościowego urozmaicenia diety. Pod marką Alpro wprowadziliśmy tzw. jogurty roślinne, czyli produkty na bazie soi z kulturami bakterii jogurtowych oraz napoje na bazie kawy Alpro Caffe.
Z drugiej strony zauważamy, że konsumenci poszukują także ciekawych smaków i przyjemności płynącej z jedzenia. Dlatego obok kategorii produktów przeznaczonych do codziennej konsumpcji, rozwinęliśmy również tzw. kategorie przyjemnościowe. Wśród tegorocznych nowości znalazły się m.in. ŚniaDanio – pożywne połączenie serka o smaku waniliowym z dodatkiem mieszanki zbóż i owoców w 3 wersjach smakowych – czy nowość marki Fantasia – dwuwarstwowy jogurt do picia w 3 wyjątkowych smakach.
Głęboko wierzymy, że nasze nowości zostaną pozytywnie odebrane przez konsumentów, tak jak nasza innowacja z poprzedniego roku – jogurt Activia Siemię Lniane, która otrzymała Certyfikat Breakthrough Innovation Poland 2018. Pozytywna opinia konsumentów, która miała wpływ na przyznanie nam tego wyróżnienia, to dla nas potwierdzenie, że dobrze zdefiniowaliśmy potrzeby konsumentów i trafnie na nie odpowiedzieliśmy.