Żabka nagrodzona Golden Arrow

 

Żabka Polska otrzymała nagrodę Golden Arrow za projekt „Żabka pomaga” w jednym z najważniejszych konkursów branży marketingowej. Statuetka została przyznana sieci w kategorii „Marketing w czasie pandemii – projekty pro bono”. W ramach akcji „Żabka pomaga” firma angażuje się w działania mające na celu troskę o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, przekazuje środki na rzecz walki ze skutkami epidemii, a także wraz z użytkownikami aplikacji żappka wspiera szpitale.

 

W połowie marca Żabka zadeklarowała 4,5 mln zł na działania związane z zagrożeniem epidemiologicznym, oddając tę kwotę do dyspozycji resortu zdrowia. Z tych środków zakupiono m.in. nowoczesny tomograf komputerowy. Żabka przeznaczyła też 2 mln zł na zakup testów w kierunku SARS-CoV-2. Natomiast wspólnie z użytkownikami aplikacji żappka sieć zebrała ponad 2,6 mln zł na rzecz 16 szpitali zakaźnych. Sieć m.in. dystrybuowała ok. 30 mln sztuk maseczek ochronnych, przy których sprzedaży Żabka i franczyzobiorcy zrezygnowali z zysku, oferując towar po cenie zakupu.

 

Żabka to dobry i bliski sąsiad – aż 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej niż 300 metrów od sklepu naszej sieci. Jak przystało na dobrego sąsiada, chcemy być wsparciem dla naszych klientów nie tylko w dobrych, ale także w trudnych chwilach. W czasie pandemii nie porzuciliśmy tej idei, bo bezpieczeństwo i zdrowie wszystkich Polaków, to priorytet dla nas wszystkich. Jesteśmy przekonani, że warunkiem niezbędnym do skutecznego zmierzenia się z obecną sytuacją nadzwyczajną jest wspólne działanie. Stąd nasze – czyli firmy, pracowników, franczyzobiorców oraz naszych klientów – zaangażowanie na wielu płaszczyznach – mówi Joanna Staude-Potocka, dyrektor marketingu w Żabka Polska.

Jesteśmy dumni, że dzięki użytkownikom aplikacji żappka udało nam się zebrać już ponad 2,6 mln zł na wsparcie 16 regionalnych szpitali zakaźnych. Przekazane przez klientów żappsy podwajamy i przekazujemy placówkom medycznym na walkę z COVID-19. Akcję przedłużyliśmy do 30 czerwca, zachęcamy do aktywnego udziału. Cieszymy się, że nasz projekt zdobył uznanie także w tak prestiżowym konkursie, jakim jest Golden Arrow– dodaje dyrektor marketingu.

 

Głównym celem konkursu Golden Arrow jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań. Konkurs jest organizowany od 2006 r. przez VFP Communications, wydawcę m.in. pism „Media Marketing Polska”, „Handel” i „Food Service” oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.