Tarczyński społecznie odpowiedzialny

Kolejna firma, tym razem z branży mięsnej, stworzyła całościową i zintegrowaną strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Jesteśmy ambitną, dynamiczną i innowacyjną firmą o globalnym zasięgu, a także szeroko rozpoznawalną, nowoczesną i odpowiedzialną polską marką. Chcemy mieć swój realny udział w zmianie świata na lepsze, dlatego tak istotna jest dla nas przyjęta strategia działań CSR. Zależy nam na zrównoważonym rozwoju, promowaniu zdrowych nawyków żywieniowych i aktywnego stylu życia oraz wspieraniu lokalnych społeczności. Region Doliny Baryczy, jest dla nas szczególnie ważny. Stąd jesteśmy, tu żyjemy i pracujemy, dlatego czujemy ogromne zobowiązanie wobec tego miejsca. – powiedział Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński S.A.

Cztery obszary Tarczyńskiego

  1. Ideą obszaru RAZEM jest wspieranie lokalnych społeczności oraz rozwój i promocja regionu Doliny Baryczy będącej miejscem, z którego wywodzi się firma. Założenia te realizowane są między innymi poprzez tworzenie nowych miejsc pracy, współfinansowanie inwestycji w rozbudowę infrastruktury dróg i ścieżek rowerowych, wspieranie promocji turystycznej regionu oraz edukacji dzieci i młodzieży, a także poprzez uczestnictwo w lokalnych wydarzeniach i licznych akcjach charytatywnych.
  2. Obszar ODPOWIEDZIALNIE to dbałość marki Tarczyński S.A. o środowisko naturalne i jego zasoby. Działania w tym zakresie to między innymi redukcja emisji dwutlenku węgla, konsekwentne ograniczanie zużycia plastiku i papieru w opakowaniach produktów czy odzysk zużytej wody z wykorzystaniem własnych oczyszczalni biologicznych.
  3. Trzeci z obszarów – MĄDRZE to kreowanie rozsądnych nawyków żywieniowych oraz zapewnianie konsumentom wyboru, poprzez nieustanne poszerzanie asortymentu o pełnowartościowe, wysokobiałkowe przekąski, będące częścią zbilansowanej diety. To także tzw. czyszczenie etykiet i rozwój linii Tarczyński Naturalnie, którą wyróżnia prosty, naturalny skład – bez dodatku glutaminianów, fosforanów, konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. To w końcu wprowadzenie pierwszych produktów bezmięsnych z wysoką zawartością białka – kabanosów Tarczyński Rośl-Inne.
  4. Wiedząc, jak ważną rolę w życiu pełni aktywność fizyczna w przyjętej strategii nie zabrakło również obszaru AKTYWNIE. Obejmuje on przede wszystkim wspieranie i promowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego oraz sponsoring licznych imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Tarczyński S.A. to producent wysokiej jakości wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych. Kabanosy Tarczyński są liderem tej kategorii w Polsce, z 78% udziałem rynkowym.

źródło: informacja prasowa Tarczyński