Koalicja na rzecz walki z odpadami plastikowymi

36 firm o rocznych obrotach przekraczających 1 bilion euro zadeklarowało dążenie do ograniczenia zużycia plastiku i poprawy możliwości jego recyklingu, poprzez odejście od problematycznych materiałów, kolorów i etykiet. Nazwano to „złotymi zasadami projektowania”.

Wizja zawarta jest w czterech głównych priorytetach:

  1. Przyjęcie wytycznych dotyczących projektowania opakowań z tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia ilości plastiku używanego w opakowaniach oraz zwiększenia jego wartości, jakości i możliwości recyklingu;
  2. Ujednolicenie ram dla programów EPR w celu wsparcia ulepszania i rozwoju systemów gospodarki odpadami na całym świecie;
  3. Wspieranie innowacji w zakresie recyklingu;
  4. Zwiększenia wskaźników recyklingu.

Alan Jope, dyrektor generalny Unilever, powiedział: Musimy pilnie podjąć działania, aby zatrzymać produkcję odpadów z tworzyw sztucznych i przejść na model kołowy. Jest to dla nas priorytet. Żadna firma nie jest w stanie tego osiągnąć samodzielnie, dlatego połączyliśmy siły, aby wprowadzić zmiany w naszej branży i, miejmy nadzieję, dać przykład innym sektorom.

Ramon Laguarta, dyrektor generalny PepsiCo, powiedział: Nasza branża podejmuje istotne kroki w celu rozwiązania problemu odpadów opakowaniowych i zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi, w tym innowacji materiałowych i projektowych, nowych formatów i systemów opakowań oraz tworzenia lepszych programów recyklingu. Wiemy, że sektor publiczny ma do odegrania ważną rolę. Duch partnerstwa publiczno-prywatnego leży u podstaw optymalizacji systemów rozszerzonej odpowiedzialności producenta.

Do „Plastic Waste Coalition” należą: Amcor, Barilla, Bel Group, Beijing Hualian Group, Carrefour, The Coca-Cola Company, Colgate-Palmolive, Danone, Dairy Farm, Essity, Grupo Bimbo, GSK, Henkel, ICA, Jerónimo Martins, Johnson & Johnson Consumer Health, Kao Corporation, Land O’Lakes, L’Oréal, Loblaw Companies Limited., Mars, Incorporated, Merck Animal Health, Mondelēz International, Nestlé, NTUC Fairprice, PepsiCo, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Rewe Group, Sainsbury’s, SC Johnson, SIG Combibloc Group, Tetra Pak, Unilever PLC, Walgreens Boots Alliance, and Walmart.

źródło: https://www.theconsumergoodsforum.com/