Milion złotych na czekoladę

Blisko 1 mln złotych i około 390 akcjonariuszy – tak zakończyła się kampania crowdfundingowa nowej marki czekolad wegańskich bio&eco, Las Vegan’s. Zrealizowany na 5 dni przed planowanym końcem kampanii cel, pozwoli na wdrożenie i promocję marki Las Vegan’s, poszerzenie oferty czekolad i produktów wegańskich oraz wprowadzenie kolejnych rozwiązań ekologicznych w zakresie pakowania.

Krzysztof Stypułkowski – członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA; Marcin Parzyszek – prezes Las Vegan’s SA; Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA

Wegańskie słodkości z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego, w kompostowalnych, pozbawionych plastiku opakowaniach – tym wyróżni się nowa marka czekolad bio&eco Las Vegan’s. Spółka-córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, pioniera na rynku produkcji czekolady bean to bar w Polsce pozyskała na rozwój blisko 1 mln zł. Kampania crowdfundingowa WeganskaCzekolada.pl, wystartowała na platformie Crowdway.pl. Zebrane środki spółka przeznaczy m.in. na zakup maszyn pakujących i rozwój linii produktowych.

Bardzo dziękuję wszystkim inwestorom, którzy wzięli udział w kampanii crowdfundingowej Las Vegan’s. W projekt zaangażowało się około 390 akcjonariuszy, którzy łącznie zainwestowali kwotę blisko 1 mln zł. Cieszymy się, że grono osób, które uwierzyło w nasz innowacyjny projekt i razem z nami będzie współtworzyć markę czekolad bio&eco jest tak liczne – mówi Marcin Parzyszek, Prezes Las Vegan’s SA. – Jestem przekonany, że dzięki tej kampanii zyskaliśmy nie tylko inwestorów, ale i ambasadorów, sympatyków marki oraz przyszłych klientów. To dzięki nim obrany cel zrealizowaliśmy w 100 procentach na 5 dni przed planowanym końcem kampanii. Jest to dla nas wielki sukces, tym bardziej, że Las Vegan’s to nowa, nieznana dotychczas szerszej grupie odbiorców marka – podkreśla Parzyszek.
Jak podkreślają założyciele nowej spółki, crowdfunding otworzył przed nimi drzwi, które do tej pory były zamknięte. – W czasie trwania kampanii odezwali się do nas przedstawiciele sieci handlowych, z którymi dotychczas nie współpracowaliśmy. Rozpoczęliśmy także rozmowy o współpracy z jedną z największych polskich sieci kawiarni opartych na kawie rzemieślniczej – mówi Krzysztof Stypułkowski, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA. – Rozpoczynając kampanię zakładaliśmy, że sprzedaż produktów Las Vegan’s w pierwszym etapie będzie odbywać się przez dostępną sieć dystrybucji spółki-matki, czyli Manufaktury Czekolady. Dzięki crowdfundingowi już dzisiaj wiemy, że sprzedaż będzie odbywać się także przez niezależne kanały – dodaje.


Wegańskie słodkości będą wprowadzane na rynek etapami, a pierwsze z nich – te które nie będą wymagały maszynowego pakowania – pojawią się na rynku już w trzecim kwartale 2021 roku. – Realizujemy działania zgodnie z przyjętym planem. Czas zakasać rękawy, bo przed nami wiele ekscytującej pracy. Najbliższy cel to zakup maszyn pakujących i zaraz po zakończeniu formalności związanych ze zbiórką, rozpoczniemy przetargi związane z rozbudową parku maszyn. Ten proces zakończy się w drugim kwartale 2021 roku – mówi Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA.

Manufaktura Czekolady Chocolate Story to polska firma i jedna z niewielu na świecie, w której czekoladę wyrabia się bezpośrednio od ziaren kakaowca aż do tabliczki. Powstała z inicjatywy dwójki informatyków – Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zdecydowali się rzucić pracę w korporacji i stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy. Przez ponad 11 lat działalności manufaktury, powiększył się nie tylko jej zespół, ale wzrosło również zainteresowanie rzemieślniczymi wyrobami. Najlepszym tego dowodem są przychody spółki, które w 2019 roku wynosiły 5,8 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 4,4 mln netto. Na przestrzeni ostatnich lat rośnie również zysk spółki netto, który w 2017 wyniósł 151 000 zł, rok później 332 000 zł, a w 2019 r. osiągnął wartość 349 000 zł. Ubiegły rok spółka zakończyła z wynikiem EBITDA na poziomie 673 136,56 zł, wobec 515 837,28 zł w roku 2018.