5 trendów dla branży spożywczej na 2021

ADM Animal NutritionTM, światowy lider zajmujący się produkcją, żywieniem i marketingiem oraz partner wiodących światowych marek konsumenckich, przedstawił prognozę branży spożywczej na najbliższy rok, wskazując na pięć trendów, które wpłyną na preferencje i zachowania konsumenckie w branży spożywczej, dodając jednocześnie iż rok 2021 będzie prawdopodobnie rokiem innowacji dla branży żywnościowej i napojowej.

1. Bardziej proaktywne podejście do odżywiania ciała i umysłu – chęć wpływania na zdrowie i dobre samopoczucie poprzez żywność i napoje (produkty bogate w składniki odżywcze o funkcjonalnych korzyściach zdrowotnych, mających na celu wspieranie układu odpornościowego, poprawianie nastroju i utrzymywanie energii).

2. Zrównoważony rozwój w centrum – chęć pozytywnego wpływu na środowisko poprzez codzienne działania (nabywanie produktów wyprodukowanych w sposób zrównoważony).

3. Mikrobiom jelitowy jako droga do dobrego samopoczucia – zainteresowanie konsumentów bardziej holistycznym podejściem do zdrowia, co jest bodźcem dla innowacji w zakresie funkcjonalności żywności i napojów takich jak prebiotyki, probiotyki i postbiotyki, które wspierają funkcje mikrobiomu.

4. Boom na żywność produkowaną na bazie roślin – gwałtowny wzrost popytu na produkty białkowe pochodzenia roślinnego wykraczający poza alternatywy dla burgerów – zainteresowanie konsumentów nowatorskimi produktami, takimi jak: alternatywne owoce morza (skorupiaki i krewetki), roślinne alternatywy mleka (sery, jogurty, lody, masło), gotowe do spożycia przekąski białkowe.

5. Budowanie zaufania konsumentów poprzez przejrzystość etykiet w całym cyklu życia produktu – zwiększenie popytu na produkty pozyskiwane lokalnie (zwracanie uwagi na kraj pochodzenia produktu i poszczególnych jego składników).

Każdy z tych trendów jest pod silnym wpływem zmian behawioralnych i społecznych, które pojawiły się od początku pandemii, w tym zwiększonego uczucia niepokoju i stresu, zmiany priorytetów, zmian w komunikacji i integracji społecznej oraz przede wszystkim –  przyjęcia bardziej holistycznego podejścia do dobrego samopoczucia, co warunkuje zwiększony popyt na żywność i napoje, które wspierają układ odpornościowy, poprawiają nasz nastrój i zmniejszają nasz wpływ na środowisko.

https://www.newhope.com/market-data-and-analysis/5-global-trends-will-shape-food-industry-2021

AGROkirier 1_2021