Handel coraz bardziej eko

Według badań zrealizowanych na zlecenie WWF, do organizmu człowieka przenika blisko ćwierć kilograma mikroplastiku rocznie.

23 stycznia ustanowiono dniem bez opakowań foliowych


Choć dostrzegalny jest wzrost świadomości ekologicznej konsumentów, a także popularności idei less waste, statystyczny Polak zużywa w ciągu roku opakowania o łącznej wadze aż 160 kg . Dodatkowo, aż jedna trzecia społeczeństwa nie wie, jak zredukować ilość wytwarzanych odpadów, natomiast chętnie poczyniłaby kroki w tym kierunku . Jak więc wspomóc klientów w proekologicznych wyborach?

wielorazowe woreczki na owoce, Kaufland


Według danych WWF produkcja 1 torby foliowej trwa zaledwie 1 sekundę. Średnio używamy jej przez 25 minut i wyrzucamy do śmieci. Tymczasem rozkłada się ona nawet 400 lat

Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie ochroną środowiska i chcą być bardziej ekologiczni również podczas zakupów. Według najnowszych badań ponad 60% Polaków stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik . W odpowiedzi na ten trend zrezygnowaliśmy między innymi z dotychczasowych plastikowych opakowań na pączki, pakując je w papierowe torebki. Coraz większą popularnością cieszą się też wielorazowe torby na zakupy. Ich użytkowanie deklaruje ponad 95% Polaków . W naszej sieci foliówki w strefie kas zastąpiono torbami wielokrotnego użytku, m.in. torbami wykonanymi w 80% z recyklatu i w 100% nadającymi się do ponownego przetworzenia. Tym samym udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton rocznie – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego, dlatego redukcja plastiku to temat ważny nie tylko dla pracowników i franczyzobiorców Żabki, ale także dla coraz szerszego grona konsumentów. Klienci są coraz bardziej świadomi wpływu człowieka i jego codziennych decyzji na stan środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowaliśmy się wycofać z naszej sieci torby plastikowe i zastąpić je torbami papierowymi, co już ma miejsce w ponad połowie naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Żabka jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych – Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA – butelki pochodzące w 100% z recyklingu (tzw. rPET). Zrezygnowała także z dodawania do dań gotowych plastikowych sztućców, wprowadza wieczka papierowe w 100% biodegradowalne, nie zawierające mikroplastiku. Wsparciem konsumentów było również wprowadzenie na opakowaniach produktów marki własnej oznaczeń informujących, jak właściwie segregować zużyte opakowania.