Szymon Mordasiewicz o WWSiN

Rok 2020 diametralnie zmienił zachowania konsumentów na rynku FMCG w tym na rynku napojów. Bezpieczeństwo i zdrowie to nowe convenience. Mamy do czynienia z ograniczeniem liczby wizyt w sklepach i wzrostem zainteresowania produktami mogącymi w rozumieniu konsumenta mieć pozytywny wpływ na zdrowie. Nie słabną także nastroje i sentymenty pro-środowiskowe i konsumenci w tym obszarze maja określone oczekiwania wobec producentów w kwestii gospodarowania odpadami, zapewnienia bezpiecznych dla środowiska opakowań i zarządzenia problemem plastiku. Nad tym wszystkim góruje jednak niepewność konsumentów odnośnie przyszłej kondycji finansowej co powoduje zwrot w kierunki zachowań oszczędnych, sprytnych, zorientowanych na korzystanie z promocji oraz wybór produktów dobrej jakości w dobrej cenie. Takie zachowania będą nam towarzyszyć także w roku 2021 i gracze rynkowi muszą znaleźć odpowiedź jak się w tym znaleźć i jaką mają w takiej rzeczywistości propozycję dla konsumentów