Biedronka: 90% warzyw i owoców od lokalnych rolników

Na koniec 2021 roku 90% sprzedaży tych warzyw i owoców, które są uprawiane w Polsce, będzie pochodzić od krajowych producentów, przy zwiększonym udziale dostaw od małych rodzinnych gospodarstw rolnych – czytamy w komunikacie sieci. Rolnicy będą mogli dostarczać produkty do najbliższego im centrum dystrybucyjnego Biedronki. Dzięki krótszej drodze z pola na półkę sklepową dostawy będą prowadzone w bardziej zrównoważony i przyjaźniejszy dla środowiska sposób.

To działanie strategiczne będzie możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu nowej struktury w dziale zakupów. Z początkiem roku Biedronka wprowadza nowe stanowiska – lokalnych kupców warzyw i owoców. Ich zadaniem będzie nawiązywanie współpracy z mniejszymi producentami warzyw i owoców. Kupcy wyruszą w Polskę, będą odwiedzać gospodarstwa, a także giełdy rolne, by poszukiwać nowych partnerów w postaci m.in. małych rodzinnych gospodarstw rolnych. Dlatego też docelowo Biedronka umożliwi rolnikom indywidualnym rozliczanie się za pomocą faktur RR.

Naszą strategią jest współpraca z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców. Chcemy, aby naszymi dostawcami mogli również zostać mniejsi producenci, którzy nie operują w skali całego kraju. Lokalni kupcy, których zadaniem będzie przede wszystkim praca w terenie, pomogą mniejszym gospodarstwom nawiązać współprace z najbardziej przewidywalnym i pewnym odbiorcą na rynku, jakim jest sieć Biedronka. Przez 25 lat razem z naszymi dostawcami rozszerzaliśmy ofertę wysokiej jakości produktów świeżych i teraz robimy kolejny krok. W ten sposób dajemy impuls do rozwoju dla mniejszych gospodarstw rolnych w Polsce – Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Sieć zaadoptuje proces audytów, które są niezbędne do nawiązania współpracy. Rolnik nie będzie musiał posiadać profesjonalnej floty transportowej czy zautomatyzowanej linii do pakowania. Jednak, jak zawsze w Biedronce, dokładnie będzie kontrolowana jakość oferowanych produktów. Lokalni kupcy będą nie tylko partnerami biznesowymi, ale znając lokalne uwarunkowania, smaki i sposoby uprawy będą wspierać rozwój produkcji i poprawę jakości.

Pierwsze efekty nowego rozwiązania w postaci lokalnej oferty jabłek, ziemniaków, czy pomidorów będą widoczne w sklepach sieci Biedronka od wiosny br. W 2020 roku ze wszystkich uprawianych na terenie Polski warzyw i owoców, które sprzedała sieć Biedronka, ponad 70% warzyw i owoców pochodziło bezpośrednio od producentów, a nie pośredników.

Dodatkowo, aby ułatwić nawiązanie kontaktu nowym producentom Biedronka 1 lutego br. uruchomi specjalny formularz zgłoszeniowy dla rolników. Zgłoszenia trafią bezpośrednio do kupców odpowiedzialnych za tę kategorię.