Roślinny Produkt Roku 2020 – znamy wyniki

Zespół kampanii RoślinnieJemy ogłosił wyniki plebiscytu na Roślinny Produkt Roku 2020. Producenci żywności i przedstawiciele gastronomii walczyli o wygraną w pięciu kategoriach: najlepszy roślinny produkt roku, najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym, nowa marka roślinna, roślinny Game Changer i nagroda Chefs for Change.

Z każdym rokiem na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej produktów roślinnych. Kolejne marki prześcigają się we wprowadzaniu linii alternatyw mięsa, wędlin i nabiału, a także roślinnych przekąsek i deserów. Kampania RoślinnieJemy ogłosiła właśnie wyniki trzeciej edycji plebiscytu na Roślinny Produkt Roku, w której na swoje ulubione produkty zagłosowało 6495 osób.

Na drugim miejscu, uzyskując 13,1% głosów, uplasował się Wegger, burger roślinny dostępny w Żabce. Podium zamykają kabanosy Rośl-inne firmy Tarczyński (12,7% głosów).

Kolejną kategorią, w której firmy walczyły o roślinny splendor, statuetkę oraz możliwość wykorzystania plebiscytowego badge’a na swoich produktach jest najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym.

Pierwsze miejsce, uzyskując spektakularny wynik 38,6% wszystkich głosów, zajęły roślinne klopsiki IKEA.

Na drugim miejscu uplasowały się roślinne pączki z porzeczką w sieci Piekarni Putka (6,5%), a na trzecim znalazły się roślinne nuggetsy – Vegan Nuggets w sieci Bobby Burger, które otrzymały 5,7% wszystkich głosów.

Najlepsza nowa marka roślinna i produkt z potencjałem na podbicie serc Polaków to, według osób głosujących w plebiscycie, Ave Vege Bakoma.

Roślinne desery i alternatywy nabiału tej marki uzyskały 24,7% wszystkich głosów.

Drugie miejsce w tej kategorii zajęło Roślinne nie-mięso z bobem Bobowina (15,7% głosów), a podium zamykają napoje roślinne Rośleko (13,7% głosów).

Głosami jury, nagrodę Chefs for Change dla najlepszego produktu roślinnego 2020 dedykowanego gastronomii otrzymał chrupiący filet Fish from the Field marki Frosta.

Głosami jury, nagrodę Chefs for Change dla najlepszego produktu roślinnego 2020 dedykowanego gastronomii otrzymał chrupiący filet Fish from the Field marki Frosta. Na drugim miejscu znalazł się produkt marki Nestle z linii Garden Gourmet – Sensational Burger, a podium zamyka Upfield Professional z produktem Flora Professional Plant. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał produkt Zamiast Kurczaka marki GoPlant.

– Plebiscyt na Roślinny Produkt Roku jest świetną okazją, aby przyjrzeć się różnorodności dostępnych na rynku produktów i dań, dedykowanych osobom ograniczającym mięso i nabiał oraz tym na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej – mówi Sabina Sosin, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy – Zarówno rodzime marki, jak i największe korporacje, w tym producenci mięsa, prześcigają się w produkcji coraz lepszych smakowo i jakościowo produktów bezmięsnych, co jest bardzo optymistyczną perspektywą dla wszystkich osób, które chcą jeść bardziej roślinnie. Gratulujemy zwycięzcom i nie możemy się doczekać kolejnych roślinnych innowacji na polskim rynku – dodaje Sosin.