Zespół kampanii RoślinnieJemy ogłosił wyniki plebiscytu na Roślinny Produkt Roku 2020. Producenci żywności i przedstawiciele gastronomii walczyli o wygraną w pięciu kategoriach: najlepszy roślinny produkt roku, najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym, nowa marka roślinna, roślinny Game Changer i nagroda Chefs for Change.
Z każdym rokiem na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej produktów roślinnych. Kolejne marki prześcigają się we wprowadzaniu linii alternatyw mięsa, wędlin i nabiału, a także roślinnych przekąsek i deserów. Kampania RoślinnieJemy ogłosiła właśnie wyniki trzeciej edycji plebiscytu na Roślinny Produkt Roku, w której na swoje ulubione produkty zagłosowało 6495 osób.

Na drugim miejscu, uzyskując 13,1% głosów, uplasował się Wegger, burger roślinny dostępny w Żabce. Podium zamykają kabanosy Rośl-inne firmy Tarczyński (12,7% głosów).
Kolejną kategorią, w której firmy walczyły o roślinny splendor, statuetkę oraz możliwość wykorzystania plebiscytowego badge’a na swoich produktach jest najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym.

Na drugim miejscu uplasowały się roślinne pączki z porzeczką w sieci Piekarni Putka (6,5%), a na trzecim znalazły się roślinne nuggetsy – Vegan Nuggets w sieci Bobby Burger, które otrzymały 5,7% wszystkich głosów.
Najlepsza nowa marka roślinna i produkt z potencjałem na podbicie serc Polaków to, według osób głosujących w plebiscycie, Ave Vege Bakoma.

Drugie miejsce w tej kategorii zajęło Roślinne nie-mięso z bobem Bobowina (15,7% głosów), a podium zamykają napoje roślinne Rośleko (13,7% głosów).

Głosami jury, nagrodę Chefs for Change dla najlepszego produktu roślinnego 2020 dedykowanego gastronomii otrzymał chrupiący filet Fish from the Field marki Frosta. Na drugim miejscu znalazł się produkt marki Nestle z linii Garden Gourmet – Sensational Burger, a podium zamyka Upfield Professional z produktem Flora Professional Plant. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał produkt Zamiast Kurczaka marki GoPlant.
– Plebiscyt na Roślinny Produkt Roku jest świetną okazją, aby przyjrzeć się różnorodności dostępnych na rynku produktów i dań, dedykowanych osobom ograniczającym mięso i nabiał oraz tym na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej – mówi Sabina Sosin, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy – Zarówno rodzime marki, jak i największe korporacje, w tym producenci mięsa, prześcigają się w produkcji coraz lepszych smakowo i jakościowo produktów bezmięsnych, co jest bardzo optymistyczną perspektywą dla wszystkich osób, które chcą jeść bardziej roślinnie. Gratulujemy zwycięzcom i nie możemy się doczekać kolejnych roślinnych innowacji na polskim rynku – dodaje Sosin.