Pandemia, poczucie humoru, piwna etykieta i spór w Radzie Reklamy

Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych złożyła skargę do Rady Reklamy dotyczącą piwa Nurse. Chodzi o wizerunek pielęgniarki.

Zespół Orzekający Rady Reklamy uznał, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. Zespól Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie dyskryminacji kobiet wykonujących zawód pielęgniarki który jest zawodem zaufania publicznego. Zespół uznał, że przedmiotowa reklama piwa wykorzystuje wizerunek pielęgniarki w sposób który można uznać za obraźliwe lub uwłaczające traktowanie.

Na nic się zdały wyczerpujące tłumaczenia właściciela marki, spośród których pozwolimy sobie zacytować fragment: Wniosek Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych odbieramy (…) jako objaw przemęczenia obiektywnie trudną sytuacją, w jakiej znajduje się obecnie cała Służba Zdrowia. Jesteśmy bardzo wdzięczni i głęboko szanujemy wszystkie osoby, które angażują się i ryzykują własne zdrowie w nierównej walce z Pandemią. Rozumiem, że w takich okolicznościach może być trudno zdobyć się na poczucie humoru, dlatego raz jeszcze zapewniamy, że ani teraz ani w przeszłości czy przyszłości nie robimy, nie robiliśmy i nie będziemy robić nic, co byłoby być skierowane przeciwko szlachetnemu zawodowi Pielęgniarki czy Położnej.

Całość znajdziecie tutaj:

https://radareklamy.pl/wp-content/uploads/2021/02/uchwala_zo_001_21u.pdf

grafika: https://brokreacja.pl/podstawowa/the-nurse/