Słony karmel i inne lodowe trendy 2020

Eksperci firmy badawczej Innova Market Insights stwierdzili, że smak jest nadal najważniejszym czynnikiem wyboru i motorem zakupów dla kupujących lody, mimo tego inne trendy mogą pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Chodzi głównie o receptury bezmleczne oraz o niskiej zawartości cukru, czystsze etykiety i składniki wyprodukowane z poszanowaniem praw człowieka, zwierząt oraz ekologii.

Lody bezmleczne zyskały na popularności w ostatnich latach: stanowią obecnie 10% wszystkich wprowadzanych lodów na świecie. Najwięcej premier następuje w Ameryce Północnej i Australazji.

Produkty niskocukrowe również zyskują na popularności, osiągając penetrację na poziomie 6% wprowadzonych na rynek nowości w 2020 roku.

Sztuczne słodziki stale tracą na popularności, a erytrytol, stewia i owoce mnicha to obecnie trzy najpopularniejsze produkty w lodach niskocukrowych i bezcukrowych – powiedziała Lu Ann Williams, dyrektor ds. innowacji w Innova Market Insights,

Największym zwycięzcą ostatnich zmian smaku jest solony karmel, awansując na piąte miejsce w rankingach smakowych w 2020 r. Co ciekawe, jego zastosowanie do lodów bezmlecznych było dwukrotnie większe aniżeli w „zwykłych” lodach mlecznych.

źródło: https://www.foodprocessing.com.au