Nestle w drodze do odzysku opakowań

Zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Aż 87% badanych zadeklarowało, że sięgnęłoby po wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku – wynika z badań Ipsos przeprowadzonych na zlecenie Nestle.

Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu, tym samym spełniając założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Producent Nałęczowianki (Nestle) zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.

Walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet dla producenta Nałęczowianki. Stosowane przez markę opakowania w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, dodatkowo już wszystkie formaty niegazowane Nałęczowianki dostępne są także w butelkach wyprodukowanych w 50% z PET z recyklingu (tzw. rPET).