Opakowania w kierunku zrównoważonego rozwoju

Wiodące marki podejmują różnorodne działania w obszarze opakowań ukierunkowanych na zrównoważony rozwój i zaczynają chętnie komunikować o tych zmianach, ponieważ dzielą się tymi informacjami zarówno ze swoimi konsumentami, jak i innymi interesariuszami. Zmiany w opakowaniach zajmują obecnie ważne miejsce w marketingu produktów, komunikacji z inwestorami i dotarciu do mediów, gdyż obejmują tożsamość i osobowość marki.

Przykładem jest Coca-Cola European Partners (obecnie Europacific Partners), która nawiązała współpracę z firmą WestRock w celu zastąpienia plastikowych pierścieni produktów rozwiązaniem WestRock z tektury CanCollar Eco. Jak podała Coca-Cola w swoim oświadczeniu: „CanCollar to tekturowe rozwiązanie do pakowania puszek wielopakowych w Hiszpanii, stworzone w celu usunięcia wszystkich niepotrzebnych lub trudnych do recyklingu plastiku z portfolio Coca-Coli i uniknięcia zużycia ponad 11 000 ton pierwotnego plastiku rocznie w Europie Zachodniej.”

Również marka Red Bull demonstruje wysokiej jakości wykorzystanie opakowań wtórnych, działając zgodnie z zasadą, że najbardziej rozpowszechnione ostatnio aspekty projektowania opakowań wtórnych to wizerunek marki i jakość.

Mniej ekologiczne opakowania zaczęły wypadać z łask konsumentów, co jest trendem w różnych aspektach łańcucha dostaw produkcji opakowań do napojów. Wydaje się prawdopodobne, że marki będą nadal wprowadzać innowacyjne rozwiązania w zakresie opakowań wtórnych, które spełniają cele w zakresie wydajności, zrównoważonego rozwoju i integralności marki, jednocześnie spełniając wymagania konsumentów i preferencje dotyczące projektowania opakowań.

źródło: https://www.bevindustry.com/articles/94272-consumers-trends-impact-secondary-packaging